fajs förgasare är det något att ha
letar dubbla gasare till min 2lit scirocco motor
har en kompis som har en rullande landsväg o han bromsar mycket bilar med fajs-förgasare..dock Liggande DCOE-modellen för det mesta..med den modellen är det problem nästan jämt iaf säger han..Progressionshålen är borrade lite hur som helst o det är problem att få till lågfarten osv..enligt honom så är det bara att kasta dylika förgasare i soporna..mycket jobb är det iaf för honom när han ska bestycka dom på rullarna o få till rätt lambda osv
S
Jag har kört med fajs IDF 40 i tre år nu, det har funkat kanon 
Dock så har jag lite problem med den ena nu, den har ganska mycket radiellt glapp i spjällaxlen. Så mycket att jag tvivlar på att dom är kullagrade 
Jag ska riva dom i vinter och kolla hur det ser ut, och hoppas dom är så bra kopierade så att man kan använda kullager från weber IDF 
Annars är jag mycket nöjd med fajs IDF...
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
4 2015-08-13 10:53:26 Senaste redigerad av MrIcka (2015-08-13 10:54:22)
Kört med mina Kina IDF 40 i tre år å de funkar klockrent (om vi räknar bort strulet jag hade med den första som det var ett hål i en gjutpor =\) Men som lasslo säger så glappar de tyvärr i spjälaxlarna. En isärtagning och grundlig rengörning samt injustering av flotören så har de funkar för mig. Har inget problem med inställningen och gången. Har iofs aldrig haft några äkta vara så jag kan säga om de skulle funka bättre med sånna eller inte.
Man får väl som vanligt vad man betalar för, men för mig har de iaf funkar fint... bra pris iaf
http://www.aliexpress.com/item/Engine-C … 63391.html
Jag har kört med fajs IDF 40 i tre år nu, det har funkat kanon
Dock så har jag lite problem med den ena nu, den har ganska mycket radiellt glapp i spjällaxlen. Så mycket att jag tvivlar på att dom är kullagrade
Jag ska riva dom i vinter och kolla hur det ser ut, och hoppas dom är så bra kopierade så att man kan använda kullager från weber IDFAnnars är jag mycket nöjd med fajs IDF...
Jag hade ett par 44:or tidigare som också var lite glappa och med tanke på priset hade man ju väntat sig bussningar i bambu vid spjällaxeln:-D
När jag rev visade det sig att det satt kullager som glappade mot förgasarhuset.Några droppar lagerlåsning så var det fixat.Annars funkade dom helt problemfritt.
dom skall vara ok
Det man skall vara noga att kolla är nålventil och E-rör
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
ok så ett par beg weber ev delorto är bästa valet kanske ,ett par 40 måste väll räcka bra till en 2lit 140hk org motor eller skall man köra på 45or 
