Måste införskaffa mig ny växelspak. Vilken ska man välja?
Bug-Tech har en som e jäkligt fin!
Kan Csp mäta sig mot den? vill ej ha knappar o grejer på spaken. 
Någon annan som är något o ha?
Pickup från -67
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bästa Växelspaken till buss.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Måste införskaffa mig ny växelspak. Vilken ska man välja?
Bug-Tech har en som e jäkligt fin!
Kan Csp mäta sig mot den? vill ej ha knappar o grejer på spaken. 
Någon annan som är något o ha?
Home made is the shit 
Hade inte hört talas om Bug-Tech tidigare och CSP-spaken har tidigare betraktats av mig som den ultimata spaken! Men BT-varianten verkar onekligen i samma liga. Backspärren frigörs med "counterpressure", menar de då att man trycker ner spaken, som hos original?
Tror det är mer frågan om smak och tycke än om vilken som är bäst här! Personligen har jag tänkt "belöna mig" med en CSP-spak när jag bytt låda och alla bussningar i länkaget, som en slags "treat", men nu med ett annat alternativ fick man ju lite att tänka på. Dock vore det intressant att klämma på de båda för att jämföra.
CSP-spaken är ju en lusentapp billigare dock.
Är i behov av spak med backspärrsfunktion, får justera om läget varje gång jag lånat ut bussen till någon. Kan man modda originalet med en spak och en svetstråd eller liknande?
Låna ut vagnen? Jag förstår inte. Det är najs att sitta på passagerarsidan, eller i baksätet, men låna ut? 
Det finns ju backspärr original, menar du att dina "gästförare" våldar i såpass att backspärrsfunktionen sätts ur spel? Låter inte som ett fel hos bussen isf.
Jo men precis så, Kee, det brukar våldas rätt bra för att få i backen och eftersom spaken/hävarmen är lång så blir det ju fort galet.
Jag åker gärna shotgun men det finns ju tillfällen när flickvän/föräldrar/annat löst folk behöver få köra en rejäl bil och då är det riktigt fint om man hade en men backspärrsspak.
Jag vill ju ej ha någon backspärr eller nått sånt trams i min spak
Någon som har kört med bug-tech och csp och kan säga något om dom två?
Jo men precis så, Kee, det brukar våldas rätt bra för att få i backen och eftersom spaken/hävarmen är lång så blir det ju fort galet.
Jag åker gärna shotgun men det finns ju tillfällen när flickvän/föräldrar/annat löst folk behöver få köra en rejäl bil och då är det riktigt fint om man hade en men backspärrsspak.
Dra åt skruvarna hårdare och/eller kolla över bussningarna i länkaget. Man ska inte kunna rubba spakens inställningar så lätt.
Jag har provat de flesta...
En Deano Dyno Soar, en Gene Berg, en Vintage Speed, två CSP, en Hurst....men kopiorna från Kina har jag gett fan i.
CSP:s spak har varit bäst...därav två av den.
Jag vill ju ej ha någon backspärr eller nått sånt trams i min spak
![]()
Någon som har kört med bug-tech och csp och kan säga något om dom två?
Fast backspärr måste du väl ha vid besiktning? Eller?
Är det ett måste? Min bil kommer ju bli reggad som ombyggt fordon.
Bug-teeeeeeech ser för jävla sköna ut!!!!! Finns i 40% och 60% glappreduktion tror jag 
handlade en Bug-tech. hoppas den passar utan o behöva svetsa för mkt=)
Klart du skall ha backspärr.
Hur skall du annars kunna fullgasväxla, pöjk
?
Lite svets är väl inga problem.. Jag vet att du kan
du får lägga upp bild när den sitter där!!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Bästa Växelspaken till buss.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.