SplitPersonality skrev:Fikk et tips her om dagen...
Litt nord for Arvika bodde vistnok en skrotnisse...som samlet mest på mopeder. Flera 100-tals mopeder....og noen titalls med bilar. Gubben hadde masse små garasjer på sin tomt og samlet skrot... I en andre etage på et av byggene var det et lite slags mopedmuseum...
På tomten sto det noen titalls biler....og en av dem var en Barndoor Panel. Gubben døde for ca 5 år siden og sonen har solgt ut alt sammen over de siste år.
Hva skjedde med "Panelen fra moppesamlaren ved Arvika" ???
(jag vet inte....)
Låter som en lite tillvriden berättelse, iallafall det jag tänker på är Torsby, och en herre med över 100 små och stora garage. Han samlade på både mopeder, motorcyklar, bilar och större fordon, plus kuriosa inne, gamla kläder, knivar, radioapparater mm mm mm mm mm mm mm mm mm....
Denna herre ägde till sin bortgång en barndoor, men en fönsterbuss, en 54, som nu Mattias Berglund äger. Rätta gärna mina detaljer. Jag tycker detta låter som denna storry, herren med garagen var omskriven i classic motor. Det är utsålt i omgångar sedan hans bortgång, och är nära nog snustorrt på allt som heter vw idag.
Det är många vw hardcore människor i swe som varit dit å handlat prylar. Visst kan det vara en annan samlargubbe å hans liknande samling, men det låter otroligt att två samlare i nära område till varandra skulle ha en liknande samling....
Min blogg:
www.50split.wordpress.comDet blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden