Korrekt - jag är på.
Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar säljes » Intresseankoll gruppköp av sänkspindlar till bay, kulbult skivbromsar
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Korrekt - jag är på.
Var kommer det ifrån? Blir det tull på priset?
Okey jag hakar på om inte priset ökar...
Jag tar ett par till min -73a om jag ryms på listan ☺
25hpman, från Usa. Tullkostnad är under kontroll :-)
Sa 10st till att börja med och fick mail kl.12.20 av Mats, zündfolge. Om någon hoppar av står Michaelth och Christer4300 på tur.
Angivet pris, dvs ca 2500:- inköpspriset, jag tar alltså inte ut nån vinst i detta utöver om jag skulle få någon mängdrabatt.. vilket jag kan tycka är rimligt. Fraktkostnaden delas lika på alla. Jag kan inte svara exakt på vad kostnaden blir innan jag har gjort beställningen. Det blir i vilket fall betydligt billigare än att köpa dylika spindlar här, i England eller Danmark.
Fett, säg till när det är betalningsdags.
Det blir bra ... PM:a info så får du pengarna....
jag är på
jag vill gärna vara med på ett par om de går
mvh kalle
Jag är på . Hojta till när det är dax för deg 
Vw swing, vi är uppe i 10st redan.. Men det verkar vara stort intresse, så om allt går bra så kan det nog bli en omgång till.
Är det nån som har koll på vad ett par spindlar väger? Har fått en uppgift från säljaren men tänkte dubbelkolla, så kan man räkna lite på vad frakten landar på.
Gissar att bussen på bilden här är sänkt med enbart spindlar.
Standard verkar vara 2,5 tum, och inte 2 som vi pratar om här.
Finns en bra beskrivning, samt bild på hur man kapar skölden.
https://www.airkewld.com/kb_results.asp?ID=28
Ja just det, det är den guiden jag sett tidigare också :-) Jag skulle också tippa på att det är 2,5" eller därikring..
Ingen som har vikten på ett par spindlar? Försöker att räkna på fraktkostnad.. Det är ändå 10 par som väger några kg och dessutom går de på mått om det är högre än vikt.. s.k. dimensional weight. Så att man inte kan skicka typ 10kg bomull typ gratis.
Jag är fortfarande intresserad 
Bra initiativ MrPete! Är också intresserad om det blir en andra omgång eller avhopp.
Tack, ja det är kul om man kan hjälpa till och dessutom spara några kronor på det. Noterat, för egen del hade jag kunnat ta hem hur många par som helst, men det är bäst att börja någonstans för att se att allt går smärtfritt :-)
I teorin blir det ju billigare för var och en ju fler man är.
Vill även passa på att förtydliga, detta är i första hand en intressekoll (intresse verkar det inte vara någon brist på!), jag måste reda ut om det är genomförbart, vilket jag har goda förhoppningar om.
Verkar ju vara ett stort intresse av att få hem sänkspindlar.. men jag tror jag får lägga ner för denna gången.. Osäkerhet i vad det kommer kosta i frakt gör att jag tvekar..
Jag ska göra ett försök till att få reda på vad det blir innan jag ger upp.
Inom Usa är det inga problem eftersom säljaren erbjuder fri frakt.. men eftersom han inte kan säga vad det väger eller hur stort paketet blir så kan jag inte räkna ut frakten för att se om det är värt att ta hem grejerna eller inte.
Gissar att bussen på bilden här är sänkt med enbart spindlar.
Standard verkar vara 2,5 tum, och inte 2 som vi pratar om här.Finns en bra beskrivning, samt bild på hur man kapar skölden.
https://www.airkewld.com/kb_results.asp?ID=28
Detta beskriver montage av de vända moddade originalspindlarna, inte den nytillverkade som MrPete skall ta hem. De i länken tog väl fram av Transporterhouse i England och droppar 3,5" utan spårviddsökning. De nytillverkade droppar 2,5" och breddar spårvidden med 10mm per sida.
Det vore synd om det är ej betalbar.
Vikten per spindel gissa jag på 2kg per styck så det blir 40-50kg för alla. Om han nu dela upp i två paket skulle det säkert fungera, vad blir det i frakt kanske 3.000-4.000 kr ???
Jag kan betala 500kr i frakt för mina men mer få det inte bli.
Kruxet är att om jag köper 10st direkt från säljaren kan jag få en del mängdrabatt.. men får betala även frakten inom Usa. Köper jag på ebay får jag betala ebaypriset men får fri frakt..
Skulle också tro att 29lbs är mkt mer än vad spindlarna i själva verket väger. Det finns ingen vits att dela upp paketet på två, det blir garanterat dyrare.
Man får räkna på vad totalpriset blir och se hur mkt billigare det blir än att köpa spindlar i Sverige och se om det är värt det.. Det svåra är att veta i förväg vad det slutar på.
Han borde ju veta priset för frakt, eller?
http://m.ebay.com/itm/VW-TYPE-2-BUS-196 … nav=SEARCH
874 kr kostar frakten för 1, borde bli någon 100 lapp billigare st om man köper 10 på samma gång, eller?
Kunde han säga vad paketet väger och hur dtort det är kan jag få fram fraktpriset.
Har fått erbjudande om att antingen köpa för listpriset och fri frakt genom ebay, eller ett lägre pris men betala frakten i Usa.
Det blir billigare att betala frakten, vilket rimligtvis betyder att han tjänar mer eftersom han ändå skickar gratis?
Så långt är det lugnt, det är eftersom jag inte vet vikt och storlek jag inte kan beräkna fraktkostnad hem. Det är enorm skillnad i pris mellan 100 och 300lbs, detsamma gäller volymen.
Återkommer.
Håller tummarna!!
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar säljes » Intresseankoll gruppköp av sänkspindlar till bay, kulbult skivbromsar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.