Nu är plattan hyffsat klar, inväntar ny framvagn bara sen är den 100%...
Ursäkta att de blir mycke bilder, men bilder säger mer än ord...

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Typ 1 -66 renovering
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nu är plattan hyffsat klar, inväntar ny framvagn bara sen är den 100%...
Ursäkta att de blir mycke bilder, men bilder säger mer än ord...

Nu börjar det tråkiga....svetsa kaross.
Reservhjulsbaljan står först på listan, efter det blir de hörnen framför bakhjulen.
Sen blir det värmekanaler.
Fick problem då jag fick verkar ha fått 2 olika tillverkare på min värmekanaler som jag beställde. Den högra passar inte alls med
bulthål trots att jag varit petnoga och mätt in golvhalvor.
Bulthålen felar flera cm, samt att själva kanalen är nästan 2 cm smalare än den som är rätt, sen är den ca 1.5cm kortare oxå.
Kanske har fått en till en annan årsmodell?!?
Beställde dom från utlandet och orkar inte stöka med returfrakt.
Ringde till Classic VW Up North och fick riktigt bra hjälp, dom skulle fixa fram rätt kanal åt mej..
Från dom blir det fler beställningar, bra service!

Man kan absolut inte klaga på hur fräsch din bottenplatta ser ut!!!
Grundligt gjort 
Nu har de stått still för länge, men lite saker har hänt och mer kommer bara garaget blir klart.
Började kolla på fronten då reservhjulsbaljan va slut, insåg även att den har varit smälld höger fram nångång i sitt liv.
Mycket mätande av fronten innan jag satte sågen i den, sen mycke smide på höger sida för att få de som orginal igen.
Efter det började man passa in nya bitar.
Frontplåten passade riktigt bra....vart nästan förvånad.
Sen fick man ju köpa en bottenplatta som var tänkt att få donera sin framvagnsstomme, men efter närmare koll så duger den inte, men delar kostar inget å ha liggandes, så de vart en bakvagn och motor som hamnade i braochha förrådet.
Sen bestämde man sig för å börja med högersidan då den va sämst, infästning dörr, innerskärm samt bakre hörn, plus värmekanal...

Började med innerskärm och nedre dörrgångjärnsinfästningen.

Sen skulle bakre hörnet bli av med lite rost...
Sen är nästa steg å göra samma sak på vänster sida, och följt av det blir kanalbytet.
Har även slitit med att hitta en vettig beg framvagnsstomme, till slut så föl valet på en ny från CBperformance.com , justerbar med PUMA- justeringen.
Hittade även annat väghållningsgodis därifrån när man endå beställde, blir spännande. 
Bra kämpat 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Typ 1 -66 renovering
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.