Vi ska snart lägga ut på en långresa med Scooby-Doo bussen. Resan går från Boden på tisdag 7/7 och första delmål är i våran stuga i Folldal i Norge. Det är 100 mil dit och vi kommer troligen att köra inlandsvägen och över Vemdalen in i Norge.
Därifrån ska vi till Oslo några dagar och vara med min bror och hans familj innan vi ska ta färga till Köbenhavn. Från Köbenhavn ska vi givetvis över till Sverige och upp till Båstad och Bussfest.
Efter Bussfest ska vi vidare till Örebro och hälsa på släktningar åt frun. Kanske ett stopp i Göteborg, vi får se.
Det som är stora frågan är givetvis; Kommer 65:an att hålla? Jag får lita på den och eventuellt "break down" listan
om det händer saker. Jag kommer att packa med verktyg och givetvis lite reservdelar men man vet ju aldrig.
Jag uppdaterar här kanske med bilder och annat bus som kan inträffa. Det är min fru och jag och barnbarnet som ska på detta äventyr.
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Vi har inte ens startat så ändras planerna. vi ska köra om Stockholm och hämta ena dottern som kommit från en 3 månaders resa i Australien, hon hänger med på bussresan
behandla bilen som vilken annan gammal individ... små korta etapper sedan pausa och kyla av.. kolla så motorn inte går för snålt feta på bränslet.. hur är bensinen i Norge?... kanske varmare stift?? eller brukar ni långköra annars?