1 Senaste redigerad av Totoob (2015-08-31 09:25:45)

Hej, har en 5-vxl 901 låda som jag hade tänkt ha till en 1303s, men jag tänker inte bygga vidare på den så därför tänkte jag sälja min låda.

Den är inte isärtagen eller renoverad i min ägo, den går dock runt fint och växelföraren går utmärkt att använda för att byta växel vid "torrväxling" i garaget. Främre växellådsbalk medföljer. Har för mig att det är en -69 års modell från 911, men ska kolla det när jag kommer hem.

Till denna låda så har jag ett CAE Ultra Shifter växelspakställ för bubbla med porsche låda som är riktigt coolt, med grå knopp, se gärna länk för mer information:

http://www.shop.cae-racing.de/index.php … p;lang=eng

Säljes som paket för 15000:- eller högstbjudande tänkte jag. Kan också splittas utan problem.

Bilder kommer senare, och även betäckning på lådan.

Lådan finns i Varberg.

Mvh
Tobias

2

Hej igen, nu har jag kollat lite mer, och lådan är från -66, och har beteckningen 902/1.

Lite efterforskningar visar att den har följande utväxling:

912, some 911 1965-67
5-speed synchronized transaxle
Manufactured by Porsche (ZF)
Rod shift
Single-plate clutch
Gear ratios:
1st gear: 3.091 (A)
2nd gear: 1.889 (F)
3rd gear: 1.318 (M)
4th gear: 1.040 (S)
5th gear: 0.857 (X)
Ring and pinion: 4.43 (7:31)

Lådan är reserverad för tillfället, men jag kommer att kontakta alla som har visat intresse, oavsett om den försvinner eller blir kvar.

http://i1378.photobucket.com/albums/ah81/tobbebylund/image1_zpsha150u8b.jpg

http://i1378.photobucket.com/albums/ah81/tobbebylund/image2_zpsbirq4mtk.jpg

http://i1378.photobucket.com/albums/ah81/tobbebylund/image3_zps5nptycus.jpg

3

Jag är inte intresserad längre(även om jag låg långt ner på listan ICQ/ab ), då den är från 1966 snarare än från 1969.
Värt att notera är att den har utgående flänsar för Nadella-axlar. För att få i denna i en bubbla så blir det till att leta efter ett par Porsche 1967-1969 utgående flänsar så man kan ha vanliga drivknutar.

1968 912
1956 Oval

4

Tack för informationen, ser efter lite snabb googling att det tillverkas adaptrar för de olika drivaxlarna till dessa flänsar, som inte är särskilt dyra. eller om man är händig och har svarv och fräs så går det nog relativt smidigt att göra egna också.

Mvh
Tobias

5

Ja, det ska vara bolt-on att bara sätta i rätt flänsar.
För referens, har du växellådsnumret? Någonstans där ute så finns det en 67:a 911/912 som saknar sin orginallåda ICQ/ab

1968 912
1956 Oval