På regulatorer till likströmsgeneratorer skall dessa inte släppa igenom nånting då motorn är avstängd. På växelströmmarna funkar det litet annorlunda, men svaret blir detsamma, inga backströmmar skall förekomma.
Jag misstänker att du fick -6,75 V när du mätte mellan D+ och batteriets B+.
Växelgeneratorernas regulatorer fungerar annorlunda äv vad likströmmarnas gör.
Dom reglerar inte utgående ström eller spänning, utan regererar strömmen till den roterande spolen. Där bildas då ett magentfält som skall vara avhängt till hur mycket ström som behövs. Denna ström genereras sedan i de tre statorspolarna, alltså de tre fasta lindningarna och går via dioder ut i D+
Dessa dioder förhindrar att en backström uppstår, de skall ju fungera som en backventil för strömmen.
Så om du misstänker att generatorn "läcker ström" bakvägen, misstänker jag att du har ett diodfel.
Gör så att du laddar upp batteriet, och kopplar bort D+ från generatorn, och ser om du dagen därpå kan starta motorn, isåfall har du lokaliserat felet.
En annan testmetod, är att med en gammaldags analog voltmeter mäta mellan D+ och jord med motorn gående på så låg tomgång som det bara går, kolla visaren på voltmetern, visar den ett stadigt värde eller vibrerar den, eller kanske till och med vaggar litet, isådall har du en oren likström ut, alltså viss överlagrad växelspänning, och då är en eller kanske två dioder trasiga.
En annan sak jag kom att tänka på... När du mätte spänningar på regulatorn, var tändningen på då? lyste laddningslampan?
Men det kan ju vara någonting annat i bilen som drar ur batteriet över natten? en kass klocka? larm? tänd innerbelysning?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."