Tjena!
Tänkte dela med mig av mitt första bil projekt. Det handlar om en bubbla från 61 som jag fått av min farfar, stor tack till honom!
Den har stått i cirka 30 år så ålder har börjat ta ut sin rätt. Bilen har stått i en gamma lada men nu har vi äntligen fått den flyttad till en bättre plats!
Min tanke med projektet är att göra att i original skick och veteranbils besikta bilen. Så inga omändringar och modifikationer.
Detta är för övrigt mitt första stora projekt så jag tar gärna emot tips och idéer
Platsen som största delen av renoveringen kommer att ske är en hall utan värme, så det mesta kommer att ske sommartid. I alla fall större delar som kaross arbeten osv.
Någon tidsram för projektet har jag inte, eftersom jag fortfarande studerar så kommer även ekonomiska aspekter in. Men jag håller på i den takt ekonomin och humöret tillåter
förhoppningsvis har jag den klar så att min farfar hinner provåka bilen än en gång.
Här kommer några bilder på hur det såg ut när vi hämtade hem bilen.
Här stod den i ca 30 år
Ute ur ladan, alla 4 hjul gick runt utan problem
alla däck var dock ruttna så vi satte på nya på platsen.

Efter en liten tvätt blev den ju riktigt fin 

Nu börjar demonteringen, allt ska bort och snyggas till!
Efter att ha tagit bort några skärmar och kollat bilen undertill så lättas jag över att det inte är allt för mycket rost. Bakvagnen är lite hålig och skärmarna nertill, framför allt framskärmarna.
Kommer att fortsätta jobba med att demonteringen och förhoppningsvis får jag karosslyfta bilen om nån vecka
bor inte så nära hallen där bilen står så det mesta jobbet sker på helgerna. Kommer mera bilder allt eftersom arbetet fortskrider.
men det är i samma skick som sätena.
Ska testa den här nån dag.
Skall börja göra i ordning plattan för målning. Måste byta golvplåtarna men i övrigt så är plattan i hyfsat skick. Har inte tillgång till blästra så det blir att köra på med stålborsten. Mindre delar som framvagn och spindlar osv så kommer jag att ta till skolan i höst och blästra där.