Som ni ser under namnet är jag verkligen en Rookie på detta och har massor av frågor, så hoppas någon kunnig "ids" svara på dessa saker jag undrar här under
1. Är det olika bultmönster på "tidiga" Early Bay och senare (en del verkar ju ha mer släta fälgar med toppigare navkapsel medan senare har fälgar med runda hål och plattare/modernare navkapslar)
2. Min är en 71:a och om man vill ha bredare original plåtfälgar var får man tag i dessa? Är dessa då enbart breddade utåt eller navvänder man dem och svetsar om dem så (eller både och) för att de ska få plats
3. Kanske har någon en uppsättning begagnade, eller vart kan man köpa nya till bäst pris?
4. Passar de äldre "toppiga" original navkapslarna på fälgen med runda hål för plattare navkapslar eller har dessa annan storlek?
5. en Early Bay 1971 har ju det större VW märket i fronten var får man billigast tag i ett blankt/kromat sånt
6. Av alla brytarlösa system som finns på olika sidor, har någon erfarenhet av ett bra/billigt och lättmonterat som enbart ersätter brytarspetsarna (OBS! en Type 4 motor)
7. Var får man enklast och billigast tag i tändstift till en type 4 motor, vilka är bäst och har tex. Biltema någon fungerande och bra variant
8. Varför har en del Early Bay luftkanaler på framdörrarna och en del inte, är detta en fråga om utrustning eller årsmodell?
9. Hur fungerar och vart från mätaren går hastighetsmätar viren. Finns det färdiga virar som "passar direkt" från en 1971:a till en type 4 motor (den inte hade från början)