Kalmarfidde skrev:Okej va bra att dom passar, Passar den på min spak till vindrutetorkarna också? Jag skulle nämligen "bara" fixa att den gick för långt när jag blinkade åt vänster. Det slutade med att helljuset slutade att funka. Det kom ut någon sorts plast pinne som såg ut som en spik som jag aldrig lyckades klura ut vart den skulle sitta
Tur det finns reservdelar att beställa 
Jag förstod nog inte frågan..? har du en spak till torkarna på rattstången? Jag hade för mig att sådana kom först på årsmodell 1973, men jag kan missta mig.
Har du en annan än originalratten?
I så fall kan man misstänka att "pinnen" är en expandersplint som skall sitta i ett hål på baksidan av rattnavet och påverka den "lilla grejen" som petar tillbaka blinkersen efter sväng.
Signalen från ljustutan (hel-/halvljusomkopplingen) sköts av en av de två svarta kablarna, båda med nått inlägg av annan färg, möjligen grön/svart, eller grön/vitt, och för att denna funktion skall fungera måste blinkersspaken vara ordentligt fastskruvad i rattstångshuvudet, alltså jordad, man manövrerar nämligen hel-/halvljusrelät med en minuspuls, förövrigt på samma sätt som man manövrerar signalhornet.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."