1

När grabben var 14 fick han en 21fönsters av mig, den låg i delar så det blev lite att göra.
2004 fick han vagnen, och med hjälp av mig Bosse H, Jörgen Secher mfl så blev det en hal vagn på 2 år.
Klar och besiktad så han kunde övningsköra köra till BR när han var 16 år.

Nu kan man fråga sig varför jag skriver om denna vagn, men jag bytte tillbaka den mot Vinkelhytten i ett svagt ögonblick........
Jag ingen bra bild, men ni får hålla till godo med de nya tillbehören ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

Post's attachments

001.JPG, 401.4 kb, 840 x 630
001.JPG 401.4 kb, 187 downloads since 2013-05-12 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

2

Meeer bilder tack!!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Betyder det att man kommer kunna njuta av den när man parkerar på jobbet i sommar?

utan vw just nu... :-(

4

Tobias skrev:

Betyder det att man kommer kunna njuta av den när man parkerar på jobbet i sommar?

Bara om jag lägger dom på flaket ICQ/ad
Näe, det står annat på kö.

5

ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

6

hur mycket vw folk finns på scania egentligen? vore kul med någon efterjobbet träff nån kväll...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

7

johan_l skrev:

hur mycket vw folk finns på scania egentligen? vore kul med någon efterjobbet träff nån kväll...

Kan ta en grillning hemma hos mig någon kväll, maila mig i morgon sssmnc

8

Trevligt!  ICQ/ab

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

9

Jaha, då ryker hörndelarna iväg tillfälligt............ Default/yikes
Lånas ut till en trevlig herre.

10

Du är min hjälte!!!! ICQ/af  tack så länge

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

11

Mogge skrev:

När grabben var 14 fick han en 21fönsters av mig, den låg i delar så det blev lite att göra.
2004 fick han vagnen, och med hjälp av mig Bosse H, Jörgen Secher mfl så blev det en hal vagn på 2 år.

Nu kan man fråga sig varför jag skriver om denna vagn, men jag bytte tillbaka den mot Vinkelhytten i ett svagt ögonblick........
Jag ingen bra bild, men ni får hålla till godo med de nya tillbehören ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

Kommer dom där ifrån -55 Lyxbussen som fanns vid Lövsta utanför Vagnhärad sent 80-tal? Hade ju chansen att köpa den för 1200:- då... ICQ/ad

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

12

Lars Häsä skrev:
Mogge skrev:

Kommer dom där ifrån -55 Lyxbussen som fanns vid Lövsta utanför Vagnhärad sent 80-tal? Hade ju chansen att köpa den för 1200:- då... ICQ/ad

Nope, beställde dessa från USA.

13

Tittut ICQ/af  ICQ/af

Post's attachments

006.JPG, 170.54 kb, 676 x 507
006.JPG 170.54 kb, 160 downloads since 2017-05-14 

14

Att det här gick igenom besiktningen för 10 år sen är märkligt. Men andra sidans reparationer med handknackade pressningar gör en gladare ICQ/ag

Post's attachments

003.JPG, 237.92 kb, 676 x 507
003.JPG 237.92 kb, 165 downloads since 2017-05-14 

004.JPG, 136.88 kb, 676 x 507
004.JPG 136.88 kb, 142 downloads since 2017-05-14