826

Sitter och gläds över ännu ett prickfritt besiktningsprotokoll ICQ/ab .

827

Rejkfantasten skrev:

med nya motorn i ?

You´ll never know...

828

Rejkfantasten skrev:

Grattis ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

829

east skrev:
Olzzon skrev:

Kom precis hem efter en heldag i garaget med lite positiva framgångar för en gångs skull, monterat vevhusventilationen och lyckats lokalisera oljeläckaget + varför den vibrerar när man kör iväg på ettan.

PS: Empis oljepluggar, akta er för dem! Håller inte tätt någonstans...

Vad var det för fel när den vibrerade? Bara nyfiken ICQ/ab

Ena muttern som håller fast motorn mot växellådan hade gängats ur, haha simpelt men ack så irriterande ICQ/ab

830

m.helsing skrev:
Rejkfantasten skrev:

med nya motorn i ?

Nix men nu är det ju fritt fram att pilla dit den ICQ/ad . Hoppas att tätningarna till doghousekylarn kommer på mondag så jag äntligen kan skruva ihop allt.

Tackar så mycket Johan W ICQ/ag .

831

Nu har vrakletarna i Östersjön hittat Millenium Falcon från Star Wars på 85 meters djup...... ICQ/ag
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13263359.ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

832 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-07-02 13:18:38)

Derfla: Alltid kul att locka in nya människor i träsket! ICQ/ab Igår var jag med om liknande, jag gled runt lite i P&L-området i Borlänge efter jobbet. I samband med att jag mötte en Supra med stor vinge, var det någon som sa att bubblan var frän som fan och att Supran var löjlig. Haha, sånt är kul ICQ/ab

833

Barndoor51 skrev:

Nu har vrakletarna i Östersjön hittat Millenium Falcon från Star Wars på 85 meters djup...... ICQ/ag
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13263359.ab

Den liknar den, men 60 meter bred jag tror att det är den första enterpriseskeppet som har kraschat där Default/hmm

http://images2.layoutsparks.com/1/221390/star-trek-enterprise-earth.jpg
Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

834

michaelth skrev:

kanske för liten böj på kopplingsvajerhöljet...

Kan du förklara mer hur du menar med för liten böj på höljet?
Min typ 3 vibrerar ordentligt när man smyger iväg på ettan, jag misstänker växellådsupphängningarna, men det kanske inte är så.

Typ 3 Variant -65

835

Håller på med motorbyte i Bayen . Problem att fixa till fäste för motorbalken.
DVS jag försöker få in en 1500 typ 1 motor.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

836

Urban T skrev:
michaelth skrev:

kanske för liten böj på kopplingsvajerhöljet...

Kan du förklara mer hur du menar med för liten böj på höljet?
Min typ 3 vibrerar ordentligt när man smyger iväg på ettan, jag misstänker växellådsupphängningarna, men det kanske inte är så.

Kan det vara denna böj tro?
http://img39.imageshack.us/img39/4476/kopplingbj.jpg

837

Just så ska det se ut . ICQ/ad

You´ll never know...

838

kisavw skrev:

Håller på med motorbyte i Bayen . Problem att fixa till fäste för motorbalken.
DVS jag försöker få in en 1500 typ 1 motor.

finns ett ombyggnadskitt på bbt till detta

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

839

m.helsing skrev:

Just så ska det se ut . ICQ/ad

Lite lustigt att sonen på övervåningen hade svaret på frågan, kan inte vara bra när man för samtal med personer i samma hus via ett forum  ICQ/ag
Ska titta på det idag, har en ny vajer liggande men gruvar mig för att byta.

Typ 3 Variant -65

840

kan ju vara växellåds kuddarna som e dåliga som gör att spelet blir mindre... e ju alldrig fel att kolla dom oxå när bilen e upplyft!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

841

jaha... då ska man försöka smälta och gå vidare efter att nått man jobbat för ett år i princip är över  Default/hmm

842

GB skrev:

jaha... då ska man försöka smälta och gå vidare efter att nått man jobbat för ett år i princip är över  Default/hmm

Antar att du menar P&L. Gick det bra på det stora hela?

Alte Liebe rostet nicht!

843

nizekustoms skrev:
GB skrev:

Antar att du menar P&L. Gick det bra på det stora hela?

jupp, jo det gick riktigt bra, sen blir det tyvärr lätt att man fokuserar på det som inte är bra fast man får massa uppskattning och beröm  Default/hmm

844

Såg på aktuellt att en 30hk motor albinsprut fick rädda köpenhamnarna...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

845

<Hehe, såg precis det samma.. tur jag inte var i köpenhamn, men i stugan istället. mycket vatten, men inte som i Kbh. även vältede tråd var her..

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

846

Gottar mig åt att ha fått ett nytt jobb. För första gången i mitt liv skall jag få under 10 minuter resväg till jobbet. Under 12 år har jag alltid pendlat som minst 40 minuter!!! Mer tid i garaget kanske  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

847

Nicko.... vadå kanske DU ska vara mer i garaget.................

848

nizekustoms skrev:

Gottar mig åt att ha fått ett nytt jobb. För första gången i mitt liv skall jag få under 10 minuter resväg till jobbet. Under 12 år har jag alltid pendlat som minst 40 minuter!!! Mer tid i garaget kanske  ICQ/ag

Grattis, Man är bortskämd har 5min till jobbet och vågar inte fundera på att börja pendla..

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

849

Länge sen jag hade kort resväg till jobbet. Ett tag låg det tvärs över gatan, problemet var att det bara var "huvudkontoret" som låg där och vi jobbade "i fält". Jag har alltid värderat kort resväg, vilket är lite ironiskt med tanke på att jag har långt till jobbet idag, ska bli ändring på det. Men en annan på jobbet är värre, han pendlar för närvarande från Eskilstuna till Gustavsberg, via tåg och buss!  Default/yikes  Han har ca tre timmar enkel! Tror dock inte han kommer stanna kvar så länge till även om han själv säger att han inte inte är säker på hur det blir i framtiden.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

850

Härligt Nicko!!
Allt löser sig du vet!

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet