Blev en heldag med renovering i fruns systers nya hus, så fortsätta ingen kommer nu istället.
Tyvärr så var jag lite dålig med kameran i vintras.
Här kommer iaf en summering vad som hände då.
Då det luktade bensin efter man kört i gupp så misstänktes tankgivartätningen och även tankmätaren dog ibland så givaren var nog inte frisk den heller. Så plockade ur motor och tank.
Det var tydligen bytt till late bay tank någon gång för länge sedan, men det gör väl inget, billigare tankgivare till dom
Passade även på att slipa och måla tanken för att skydda mot rost. Insidan var fin.
På väg ur

Gamla tätningen till tankgivaren, förstår varför den inte höll tätt.

Målad och fin med ny givare

Då det sitter dubbla batterier så konverterades det även till växelströmsgenerator. Den gamla likström orkade inte riktigt med att ladda.
Drog även om ström kablarna till lite grövre varianter. Dom gamla klena syns på första bilden här ovan (dom röda)
Nytt och fint

Fixade även en liten elcentral under baksätet. Batterierna är kopplade så att det är ett startbatteri och ett förbrukningsbatteri med skiljerelä. Denna central matas av förbrukningsbatteriet och förser stereo och strömuttag med ström.

Brytarlöst blev det också

Och så var visst denna trasig när jag skulle byta tätningarna till den

Självklart utfördes även service när motorn ändå stod bredvid.
Och byte av växellåda olja.
Det blev lätt dammigt i motor rummet då främre kylplåten var från bubbla och tätade då inte riktigt. Så den byggdes om efter en original bay plåt som mall. Här fick herr Larsson vara med och konstruera. Tyvärr blev det inga bilder på det
Nya tätningar runt motor fick det också bli.
På plats igen

Då den slog igenom bak när det satt folk i så fick det även bli nya stötdämpare i våras.
Prövade även ett par fälgar jag hade liggandes. Dom hade lite fel mått så dom stack ut en hel del bak, så dom såldes.
Tanken är väl att det ska bli några andra fälgar så småningom om.

Och så en midsommar bild