1

vi har lite hög tomgång på vår bay -77. Tomgångsskruven är helt stängd men den är ändå för hög. Provade att spruta startgas runt alla slangar och skarvar men märktes ingen skillnad.
Några idéer?
Det är alltså en 2,0 inspr.

Martin A

2

Jag kunde inte justera min tomgång överhuvudtaget förräns jag fick ordning på tändningen. Jag bytte till ny brytarlös fördelare och ställde in tomgång med varvräknare och tändning med strobelampa. Innan hände ingenting när jag skruvade på tomgångsskruven, så kolla tändningen. Hade strul innan jag fick det att funka, verkar ha varit bränsleproblem se separat tråd i denna kategori...

/foppa

3

Martin A skrev:

vi har lite hög tomgång på vår bay -77. Tomgångsskruven är helt stängd men den är ändå för hög. Provade att spruta startgas runt alla slangar och skarvar men märktes ingen skillnad.
Några idéer?
Det är alltså en 2,0 inspr.

Martin A

Har du broms servo
I så fall kolla där Både slang o servot (membramet brukar dö )

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Ok tändprylar ska bytas. Bromsservot tänkte jag inte på. Men då borde inte servot funka heller!

Martin A

5

På min GE 2liters insprut hade ja lika problem, det var spjället i huset (inne i huset du skruvar på tomgångsskruven) det spjället va slitet så de va ovalt, och släppte förbi luft, bytte till ett bättre beggat, blev kanon ICQ/ab
Med vänlig hälsning,
Jonas