1 Senaste redigerad av erki (2015-07-23 05:25:17)

Har en -84 dh som jag håller på att dieselkonvertera, har kvar bensin sprängkåpan å adapter platta för stående motor men vilken start med mer klös i kan man tänkas använda, -93 golf som motorn kom ifrån hade ju tyvärr för kort axel så den gick ju tyvärr inte å använda ???

2

Funkar inte bussens dieselstartmotor på bensinkåpan?

3

Någon som vet??
Finns en passat start som nog kan passa med en adapter ev 02A911023G    ???
Men passar en t3 diesel start rakt på är ju det smidigare, om man nu hittar en sådan..

4

Jag hade passat startmotor som tillhörde tdi som jag satt in i en syncro, men då var det dieselspränkåpa och adapter till startmotor, som man hittar i tyskland. Den startmotor fungerade jättebra.

T2 Buss, t3 doka, Lt distance wide

5 Senaste redigerad av erki (2015-07-22 09:06:43)

Får väl prova att beställa en passat start , var ingen skrot här i närheten som verkar ha någon så det tar väl några dagar för den att komma  ICQ/ac

Men har ju en hel del annat å grunna på när det gäller el inkopplingen finns ett par kontaktstycken som jag inte vet vad dom går till
Har lokaliserat magnet kontakten på pumpen för dödaren men finns en till magnet kontakt lite snett nedanför samt en microkontakt på gasspjället som jag inte vet vad jag skall göra med sen finns även en vacumslang som går från turbon till en el dosa med kontaktstycke för två kablar, sitter nu monterad över pumpen.
Lite dålig bild

Post's attachments

image.jpg, 34.48 kb, 320 x 240
image.jpg 34.48 kb, 123 downloads since 2015-07-22