Tja har satt dit dubbel förgasare på min buggy av märket fajs.. å den startar ej nämligen
gnuggar å gnuggar å det kommer soppa till förgasarna osv. Är det någon som har nån ide om vad det kan va? Vacuum slangen e pluggad till förselarn btw
Startar den med startgas 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Har testat med gas men den går fan inte igång! 
Funkar det inte med startgas så är det troligen tändningsfel.
Ali G
Yepp såg nu att det kom ingen gnista från ett av stiften. Den gick innan jag bytte förgasare så det är ju jävligt knepigt må ja säga. Tips?
Har su surat ner stiften med förmycket bensin kanske... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Har inte en aning.. nu har ja nya stift nya kablar ny tändspole.. men still nothing!
Kolla så att du har spänning fram till (=bak till) tändspolen. Möjligen kanske du har av misstag ryckt loss pluskabeln, eller den gröna kabeln från brytarpetsarna till spolen.
Mät med voltmeter mellan spolens plus och säker jordpunkt i motorrummet. Här skall det vara drygt 12v (6v?). Mät alltså inte mellan plus och den gröna kabeln! (Den går ju till brytarspetsarna och jordar ju bara när dessa sluts).
Om du har spänning där tar du exempelvis fyrans tändkabel (den är lång och bra) och kopplar denna direkt i tändspolens mitt, i med ett stift som du jordar med en startkabel, sedan ber du någon vrida på startnyckeln, om du nu inte får gnistor så är det fel på spolen, brytarspetsarna eller möjligen kondensatorn, förutsatt då att du har spänning på spolens lågspänningsida.
Det skall vara 0,4 mm mellan brytarspetsarna, och dess kontaktytor skall vara rena och fina.
I vådas fick jag spader, samma fel, men fick till slut igång motorn, men den gick dåligt, fick dessutom för mig att min steoboskopslampa var trasig, bytte fördelare och spole, men samma fel, det visade sig vara de nya fina gula silikonisolerade tändkablarna med tillhörande hattar som var glappiga. Bytte till Biltemas vw-kablar, och då gick motorn fint, och stoblampan funkade som den skulle...
Har inte en aning.. nu har ja nya stift nya kablar ny tändspole.. men still nothing!
Har du NGK tändstift så kan det bero på dom! 
Yes har ngk men har haft det hela tiden å funkade bra innan
Ja jag får testa mig fram nu smäller den lite och håller på iaf haha 
Hade du inte bytt förgasare? NGK tål inte för mycket soppa så förgasaren kan vara en bidragande orsak.
Luktar det bensin ur avgasrören?
I såfall tag ur stiften, kolla om de är blöta, om de är det kör runt motorn utan stift och utan bränsletillförsel en stund, gör rent stiften, i med dem och försök igen, utan choke.
Om felet kvarstår får motorn för mycket bensin och tjöver sig.
Jag har också dålig erfarenhet av NGK, samt av Champion, på gamla VW måhända fungerar det bättre i andra motorer.
Jo stämmer bra det dubbla idf48 så kommer mer sås så klart.Jag som öst på soppa
ska testa i morrn att köra rent den lite annars blir det väl till att fixa nya stift
Hur är bränsletrycket.. Då weberförgasare är extremt känsliga... Kanske en ny bränslepump som ger för högt tryck..om du inte mätt upp det så vet du inte om det är för högt.... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Kör med orginal pumpen. Ser ju bra ut då man drar i reglaget inge massivt sprut precis.
Jo men vilket tryck ger den.. En original förgasare tål högre tryck än en weber..
Vad menar du med drar i reglaget... Menar du strålen från axpumpen? . Det har ju inget med bränslepumpens tryck att göra... Att mäta är att veta..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Har aldrig läst om någon som haft knas med pumptrycket då dom bytt till dubbla webrar med orginal pumpen? Så antog väl att jag inte behövde byta eller fixa btr. Jag får helt enkelt testa mig fram. Men det kommer slängas på fler godsaker mot hösten å vintern, är väl mer test detta 
Bränsletrycket skall vara 0,15 bar till webrarna.
Anders
Har aldrig läst om någon som haft knas med pumptrycket då dom bytt till dubbla webrar med orginal pumpen? Så antog väl att jag inte behövde byta eller fixa btr. Jag får helt enkelt testa mig fram. Men det kommer slängas på fler godsaker mot hösten å vintern, är väl mer test detta
Om det sitter en kina bränslepump så ger den 0,30bar i tryck
OM man skall få det funka BRA så är det med en BTR ( filter king)
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Okej får kika in det micke
nu när man ger på gas konstant så äre så nära en start så jag kan känna det haha. Iaf så tar "webrarna" i kylkåpa så kan ju teoretiskt komma in tjuvluft i insugena
Okej får kika in det micke
nu när man ger på gas konstant så äre så nära en start så jag kan känna det haha. Iaf så tar "webrarna" i kylkåpa så kan ju teoretiskt komma in tjuvluft i insugena
Man brukar få modifera kylplåtana så insugen går fritt (i bland moste man slipa av dragstängena oxså )
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Måste ta å kika på det!
Nu spinner bilen som en katt!! Var tändkablarna bland annat som satt fel
pinsamt men ibland ska man inte sitta i garaget 2 på natten å hålla på!
