1

Hej! Tänkte kolla med er om någon vet varför man har satt en jordkabel under fördelarlocket på min bubbla jag såg den idag när jag lyfte av fördelarlocket så satt det en jordkabel på fördelaren! Det är iallafall någon som satt dit den och nu skulle jag vilja veta varför någon satt den där eller om jag kan ta bort den?

2

Har du någon bild på det?

3

Har tyvärr ingen bild! Jag har tagit bort kabeln! Men är nyfiken på varför den satt där! Den var fäst i skruven som håller fast kondensatorn!

4

För att det inte är så bra om brytarna inte jordar. Om det glappar så kanske gnistan kommer lite som den vill och inte när brytarna öppnar.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Ok så då bör jag sätta tillbaka kabeln annars kanske den blir svår startad eller?

6

Alltså på utsidan...?
På polisbilar och vissa militära fordom satte man på jordflätor litet varstans för att minska radistörningar, men knappast en kabel. Möjligen har man tyckt att brytarspetsarna fått för dålig jordförbindelse, vilket iofs kan ske om den lilla jordflätan inuti fördelaren lossnat. Det var en tråd som handlade om det här för några veckor sedan....
Låt motorn gå på tomgång när du lossar denna kabel så märker du ju om det blir nån skillnad.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

7

Nä I  ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8

Är det denna du menar. Inte ovanligt att den är trasig eller lagad/ersatt på mer eller mindre bra sätt. Fyrkants muttern sitter mycket riktigt i skruven för kondensatorn, var hade du andra änden? Var den lös eftersom du skrev att du tog bort den?

http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/foumlrdelare016_zpsada0c5c8.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/4EBDDF64-A2D0-4822-ABDE-3205ACBBCBF1_zpspcvluy08.jpg

9

Jasså den, ja den är ju jätteviktig, utan den funkar det inte!

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."