Götta. Slipper du åka runt å skämmas med hög bil.
Gör klart nu så vi får se den i sommar.
Det är nära nu !
Låter kanon de! Men nu ska han visst ut å åka färja å hålla på istället för att vara i garaget... 
hehe, men idag har det blivit lite gjort iaf,
nu har man acceptabelt garage igen, 
130 2015-06-12 17:54:32 Senaste redigerad av Anders VW1600TL/E (2015-06-12 17:55:13)
Skitkul att se att man inte är ensam med en -69 fastback TLE 
Har alltid varit svag för fastbacks, kul att se flera som tycker lika
Rinning på framskärmen är nu ett minne blott, gick ju rätt bra ändå.
Kanske behövs lite ytterligare polering ser jag nu när blixten avslöjar lite.
Blir nog våtslip av hela bilen innan det är klart 
Blir en fin bil det där! Ska du fortsätta med Ghia:n efter den där?
ja fasen, man får lite ågren att man inte får Ghian klar nån gång, är inte så mycket plåt jobb kvar så nästa vinter får det bli fokus på den.
Nu blir det stopp ett tag när sonen kommit hem med nytt projekt
neeej, vad har han köpt nu då 
neeej, vad har han köpt nu då
Haha 
Varför skulle det bli stopp för farsan när jag har tagit hem ett nytt objekt som inte ens står hemma hos honom? Ibland/ofta blir man så jävla trött på mentaliteten i de här kretsarna...
Fan ser bra ut de där, riktigt trevligt i garaget nu 
139 2015-06-17 11:31:34 Senaste redigerad av t100r (2015-06-17 11:31:57)
inte behöver jag oroa mig för att det blir stopp pga Junior, han har ju ett driv framåt som man skulle önska att man hade själv
Hade man det för 30 år sen ?? känns om väldigt länge sen iaf.
Men vi softade bort några dagar på detta ställe, kan varmt rekommendera ett besök där.
Crépes och Galettes är grymt goda och stället är ju hur coolt som helst, hela Fårö var för övrigt helt underbart. Synd att man åkte bruksbil bara 
Högersidan våtslipad och delvis polerad.
Det fick bli svarta kederlister från Örebro agenturen, har visserligen blå orginallisterna kvar men insåg att att de var för spruckna och stenhårda för att kunna användas igen.
Letar lister till karosssidorna, någon som har såna liggande ?
142 2015-06-29 13:50:00 Senaste redigerad av t100r (2015-07-03 16:13:33)
helgens mål var att få ur motorn, och det gick ju bra.
nu ligger spridarna i ultraljudstvätten, jäklar va skit det var i dem !
Sen är det svårt att motstå att inte göra en liten kosmetisk uppryckning här när man ändå håller på å bökar
Om man hänger på ett ormbo, kan man bara skippa det två "slangarna" som sitter mellan fläkthus och värmekamrar då ?
Det går att böja slangarna runt rören, jag tog även alu värmetålig tejp och tejpade runt slangarna närmast avgaset.
Om du inte använder värmeblåset så plugga utgångarna.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Alla skruvar till kåporna sitter som berget så det där med kosmetiska renoveringen får vänta till vintern. Nu vill man bara få fart på den innan sommarn tar slut
Blir de nå framsteg med Fastbacken i semestertider?
inte går det fort, finns en del andra husrelaterade projekt att sköta om också, men nu sitter motorn i med god hjälp av sonen.
Försökte oss på en provstart igår men ingen bensin kom fram till spridarna så det var ju dömt att misslyckas, felsökning pågår.
Men snart så .....
hehe - fungerar bättre med bensin i tanken, men ändå inget liv i maskineriet ännu.
Gnista på stiften, men tänder inte ens med startgas.
Blev några "fynd" på skroten idag, så man kan byta ut spruckna bakljus och reflexer
Efter att sett alla fina VW på BRC Cruisingen i Tierp så får man ju inspiration att sätta fart på Fastyn.
Så i med ett fräscht batteri och redo med startgasen, men tji. Bätter snurr på startmotorn men inte ett liv.
Lyfte av det nya BERU fördelarlocket, och mittstiftet sitter fast i botten !
Inte första gången jag råkat ut för det, i med det gamla locket och nu poffar det lite iaf. Men slut på kräm i batteriet, nya försök imorrn
Nu startar den, hittade en felkopplad kabel till styrboxen för sprutet. Så nu startar den direkt
, går dock lite dåligt, svara inte på gas men går bre på tomgången.
Hur kinkig är de på bränsletryck det där gamla orginal sprutet?
Tycker det är dåligt tryck, jämfört med modernare bilar.
Sen är det en del kablar till styrboxen som inte är kopplade, finns det nåt schema man kan gå efter så man vet var de skall vara anslutna?
Alla kablar är ju vita så det är lite lurigt att räkna ut det, har fler kablar än jag hittar anslutningar just nu.
