skogsvrak som en ville bli av med,,,järnet bak var till nån konstruktion när han körde ved med bilen i skogen,,, 
Bara ratten bland annat e ju värdefulla liksom flertalet delar ifall du vill sälja...
Ta reda på allt....det finns köpare för det mesta..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
ja det är nog inget jag ska behålla karossen är totalslut inget golv ingen motor men växellåda är i,det mesta är bortrostat,men det finns nummerplåt å id bricka osv,,,
nämn tid och plats jag kommer

Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.
Se till att få köpa loss den av ägaren och flytta den därifrån så att den inte plundras. Ge folk tid att titta på den. kanske kan den räddas ? - även om inte du kan eller vill. Roligare om det blir en bil på vägen istället för att några skall tjäna pengar på delarna och den ligger uppkapad i massor av garage.
Bara ett råd i all välmening
Matts
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Menar det. Så otroligt många idioter som åker runt och stjäl i skogarna.
Flertalet kompetenta renoverare ute i landet som är villiga att åka långt för att rädda denna!
Och vad du än gör, sälj inte i delar! Erbjuder nån att köpa hela så är man seriös. Kul som säljare att kunna följa renoveringen 
även om just denna inte renoveras så kan den hjälpa till vid renovering av en annan split!
Ac Volks.
Oj vilket fynd, splitdelar kostar bra med deg och att bara fylla en rensad instrumentbräda med alla delar lär väl i runda slängar kosta uppåt 10 papp ?
För att inte tala om ratten som säkert är värd lika mycket + alla andra delar.
Letade själv delar till en splitkaross som jag hade förut men sålde den pga att alla smågrejer kostade lika mycket som ett bättre komplett renoveringsobjekt av nyare årgång.
Du ska dock inte räkna med att få dom pengarna men det ger förhoppningsvis lite motivation till en bärgning och en prisbild. Synd om du den säljer den på rot för några ynka tusenlappar till en "skrothandlare" som bara vill tjäna stålar när du lika gärna kan göra det själv.
Spelar väl ingen roll om du delar eller säljer den komplett men det går ju att renovera vilket skrot som helst idag för den som kan, så den behöver så klart inte styckas bara för att den är dålig 
Kul fynd , grattis !
Det här kan nog bli en lång tråd.
Och du blir nog bombad med mail och pm.
Förmodligen får du bättre betalt av att sälja den i delar än komplett till någon snål typ, men visst är det kul om den blir renoverad.
Finns det papper till den så är det ju riktigt bra.
Bara en sådan Petri tutring i skapligt skick såldes nyligen för 8000:-, så rådet är att sälja ratten separat.
Såg någon galning begära 34" för en hyfsad ratt........ 
Grattis
Jag betalade 6k för en tom kaross i sämre skick än denna 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
11 2015-07-14 23:10:44 Senaste redigerad av Barndoor51 (2015-07-14 23:22:28)
Verkar ju rätt tidig också? Kanske är mekaniska bromsar?
Redigerar....verkar vara en Maj-50 vagn enligt karosserinummret. Alltså Hydrauliska bromsar 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
ööö mekansika bromsar fanns väl långt in på 50-talet på standard bubblor..... jag ha haft på en oval -53 iaf
Nej mekaniska bromsar försvann mars 1950.
Ac Volks.
Ni har rätt bägge två. På standardbubblan hängde det med till 63 har jag för mig.
Men i sverige togs aldrig standard in via svenska volkswagen, varför vi inte har standard i nån utsträckning här, och hydrauliska kom mars/april 50.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden