126 Senaste redigerad av michaelth (2015-07-09 11:15:50)

Tja service är viktig....var den än sker.. ICQ/ad  men går det aldrig sönder, så har man förmodligen inte använt grejerna heller.... ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

127

stog minst 1 tim på den platsen och provade 4 fördelare m.m.....

-64 T1
-54 T1

128

Kul att bli förevigad. Bytte från kinesisk 009 till ombyggd magnet. Det gäller att var förberedd. Såg inte många svenskar på Maikäfer i år heller. Det är skillnad på femton mil till en träff och 350 mil tur och retur till Rugen och Hannover. Skulle vara kul med lite slammade bussar till tyskland. Att sen bli förevigad av någon som inte ens har egen bil efter 20 år i VW-träsket känns inte särskilt hårt. För väl börja slamma bussar så jag slipper dessa långa resor.

129

Så är det ju Hasse att det är skillnad på 300 och 30 mil men till Ockelbo bussens försvar vill jag tillägga att det var oljelocket som slagit i vid ett vägbygge så det läckte lite mer än ett tekniskt haveri. Fixat på 5 min med en hammare.. ;-)

You´ll never know...

130

Nja, 2000mil och tre europaresor på två år med slammad buss är väl lagom  ICQ/ab

Förhoppningsvist blir det även en tur till Gotland och Belgien innan juli tar slut, så det är väl nästan ytterligare 400mil.  Fast då med nybyggd 2332 och en freeway flyer låda som du känner igen.

Leif kommer du att se i Ockelbon i Hessich och Belgien 2017 med en gammal Trimco 1835.

131

Kul att se den nya generationen förstå vikten av koll på delarna plus förberedd på diverse strul. Det är inga problem att åka långt med slammad eller standard folka det gäller bara att ha koll på rätt grejer. Vi ses i Hessich 2017.