Det här är säkert något skitenkelt fel men vill höra vad ni tror att det är.. Domänbussen suckar när man gasar på. Den dör inte men suckar in.. Inget problem att fisköra eller vid start
Tätt soppafilter? Skit i förgasaren? Vad tror ni
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Suckar vid gaspådrag
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det här är säkert något skitenkelt fel men vill höra vad ni tror att det är.. Domänbussen suckar när man gasar på. Den dör inte men suckar in.. Inget problem att fisköra eller vid start
Tätt soppafilter? Skit i förgasaren? Vad tror ni
samma problem för mig
jag har bytt fögasare,fördelare,tändkablar,tändstift,brytaspetsar och ingenting hjälper
hoppas nån här har nåt bra tips 
Jag hade samma problem på min 72:a. Hade bytt alla tänddelar, men det ordnade sig när jag bytta tändstift IGEN, denna gång till NGK. Sen kan du ju testa att ställa upp acc-pumpen lite.
Om det händer med gasa på vid laga varv (till ex. köra rund hörnet i 2:an och sen gasa på), då är det justering av accelerationspumpen som gäller.
ax pump just o minst lika viktigt var strålen hammnar i hallsen vid ax med motor i gång så strålen finfördelas kan göra mycke för att slippa sucken 
Ingen av er skriver vilken motor eller förgasare ni har. Den förrädiska 34an är ökänd för att ha detta fel inbyggt i sig som en del av slitaget, men jag misstänker att åtminstone Anton har 30an?
Jag har typ1 motor och prövat flera förgasare men inget hjälper

prövat flera förgasare
var dom renoverade eller i nyskick?? gammal bensin gör massor av avföring i kanalerna...kan vara lite tricky att få bort.. behövs inte så mycket i tunna kanaler.. sa flickan.. 
34 PICT är djävulens påfund. Jag kör med en orörd 30 i råttan som fungerar utmärkt. I pickupen kör jag 34 som fungerar väldigt bra. Men i min gula 1303 fungerar accpumpen inte alls, trots att jag har bytt membran och donat. 34 är väl som att handla billiga grejer på Biltema, varannan är kass efter år av slitage.
Vad kan man ha istället för 34:an då?
30, 31 eller 32 har jag i råttan, blev osäker. Den är med 12v så den borde väl fungera?
34:an sitter ju i 1600:an så jag gissar att den är avvägd till den.
Kan man bara stoppa i en mindre utan problem med något?
Meningarna går isär på frågan om man kan ersätta 34an med den mindre förgasaren. Det finns tydligen både adapters att köpa och man kan ta insuget från en 1300DP för att passa en 30a på en 1600. De jag känner som kört med denna kombo säger att det funkar utmärkt.
Jag har en 34PICT-II på min AD och trotts att den är nyrenoverad så är jag inte helt såld på gången.
Men det är inte bolt-on att kasta på en mindre gasare ivfsh.
Kör 30 på min 1600ep det funkar men ingen räser så jag vet inte om det är optimalt 
Det som är rätt attratktivt med 1600 Ep är karaktären, den har ett något nedflyttat register från dubbelportaren och samtidigt som den mindre förgasaren har en jämnare tomgång, är mer lättinställd och oftast mindre sliten, så får du en segdragskaraktär som passar väldigt bra i en relativt tung bay.
har ep toppar på min 1600 maskin i buggyn, e mycket trevlig i tempramentet.. iofs vad det en bra bottendel nya cyl/kolvar och nya toppar med en nästan ny förgasare.. så den borde ju gå bra.. sen ett ormbo med en supertrapp dämpare..gött muller. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Suckar vid gaspådrag
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.