Köpte campingvagn för 2 år sen med rasad motor.
Efter en trevlig resa med lilla hjärtat så inhandlades det en motor efter provkörning av en trevlig herre i Matfors.
1 2015-07-08 10:13:04 Senaste redigerad av Mogge (2016-09-02 08:10:56)
De här plastmojängerna är trevliga när man skruva vattenkylt.
Ska jag ska jag inte? Ska jag ska jag inte?
Åsså flytta över servostyrningen, men först rensa gängorna!
Nu är det faen nära efter rengöring av kablar och anslutningar och slangbyten osv......
1 timmes juckande med domkraft under tog 30 sekunder med primitiv lyft.
7 2015-07-09 08:00:25 Senaste redigerad av Mogge (2015-07-09 08:01:34)
Dessa små plastbitar är ändå för rara 
Härlig gammal klassisk hävstångslösning..Kajsa Warg hade sett på dig med glansiga ögon om hon levt idag.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Alles god provkörning, lite luftning och en kabelbrand har förgyllt min vardag
Hatar strömtjyvar!!!!!!! (Jag vet vem som gjort det)
Det kommer kosta honom en Sambucca!
Men, nu till huvudfrågan, hur får man fart på tempmätaren?
Kom gärna med förutsättingslösa förslag, jo, jag har verkstadshandbok......... 
Kolla så du inte har ett kabelbrott vid temp.givaren på termostathuset. Så var det för mig!
Jag kan kolla sista 2 dm iaf. Fram så talar inte min värdelösa handbok om var den kabeln kommer fram.
Går kablaget hela vägen från tempgivaren till kontaktdonet vid instrumenthuset?
Får kolla det, fler förslag? (Förutom att skaffa en riktig verkstadshandbok.....)
