826

Har inte kollat med dom, svarv finns i garaget så den lösningen går att köra här hemma i nödfall. Bästa hade ju varit att hitta färdiga...

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

827

Tjoho! Nu är baggen besiktad och klar för äventyr ICQ/ag
Fick tips av Hella att folkaklanen fikar en gång i månaden och det måste man ju prova ICQ/ab
Är det bara att dyka upp på fikakvällarna eller ska man föranmäla sig?

828

Det är bara att dyka upp. Nästa fika är på tisdag 7/7.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

829

Okej ICQ/ab Tid och plats?

830

Vi kan väl samlas på hamnen (vid "rondellen" ute vid Kallis) och sen åka nånstans och grilla lite!? Som jag förstått det så förväntas vädret bli helt OK.... Ska vi åka en bit ut på landet, så vi får några mil i bilarna?? Johan C hade förslag på ett ställe vid några raukar i Ljugarn, jag kan bidra med förslag på Ekstakusten med utsikt mot Karlsöarna, men det finns ju många ställen.... Funderingar och förslag??

Jag har en sån där liten klotgrill som går att ha med i bilen även när den är varm, finns det fler som har liknande så är det bara att ta med, min räcker bara till ett par stycken!  Default/hmm

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

831

Tycker nog själv att vi inte behöver åka så långt bort för att grilla vid hav och fin utsikt. Finns otroligt många fina platser.. Själsö,  Brissund är två exempel. Gillar dock idén att få lite mil i bilarna  ICQ/ab  och att vi syns av andra när vi är ute och kör.
Grillar man vid vattnet är det lätt att kyla av en grill så det ordnar nog sig.
Jag har också nån liten jag kan ta med.

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

832

Tycker som Perra,  lite  långt att åka till Folhammar för att grilla en kväll. Fast å andra sidan så åker Johan  C från Stånga till stan för att  fika med oss rätt ofta så why not. Jag rättar mig efter majoriteten

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

833

Jag har kämpat på ett par timmar i garaget idag med förhoppning att kunna hänga på, det har gått framåt iaf! Måste ännu lösa framhjul på nåt vänster och avgasets passform är bedrövlig, resten går nog kanske att lösa om jag kan hinna få en besiktning också Default/smile

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

834

Dennis skrev:

Tycker som Perra,  lite  långt att åka till Folhammar för att grilla en kväll. Fast å andra sidan så åker Johan  C från Stånga till stan för att  fika med oss rätt ofta så why not. Jag rättar mig efter majoriteten

Vi kanske ska åka till Johan i Stånga och grilla som tack för alla gånger han åkt till Visby. Finns ju mycket att se där också  ICQ/af

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

835

tribaliztic skrev:

Jag har kämpat på ett par timmar i garaget idag med förhoppning att kunna hänga på, det har gått framåt iaf! Måste ännu lösa framhjul på nåt vänster och avgasets passform är bedrövlig, resten går nog kanske att lösa om jag kan hinna få en besiktning också Default/smile

Det är motorn som inte passar till avgaset... ICQ/ag
Hade du inte löst framhjulsproblemet?

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

836

Nej, måste ha andra bultar eller nåt. Funderar på om det här kan vara lösningen för att göra en liten övergång från konad bult till slät fälg kanske http://dalhems.com/sv/p/815a875d9d2148a … 4-bult-5st

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

837

Såg det på fb. Bästa är väl att ringa och fråga. Är svårt att se hur dom ser ut på bilden och beskrivningen är ju väldigt knapphändig .

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

838

Precis, annars får jag försöka snoka tag i ett par lågprofil 15"-däck och köra originalfälg fram så länge =/

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

839

Haha! Jag åker så gärna in till Visby, va fan, det e ju luftkylt jag kör! always a Pleasure!  ICQ/ad
Jag är "På" vart som helst. Folhammar kom bara upp i skallen för att jag nyss har vart där o slogs av hur fint det är! Hela ön är ju ljuvlig så här års! ICQ/ab

Perra skrev:
Dennis skrev:

Vi kanske ska åka till Johan i Stånga och grilla som tack för alla gånger han åkt till Visby. Finns ju mycket att se där också  ICQ/af

840

Sitter här och skrattar för mig själv. Gotlänningar och avstånd....  ICQ/ag

841

Johan är ju den som får ut mest av det hela eftersom han får åka mest folka!  Default/lol

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

842

Demian skrev:

Sitter här och skrattar för mig själv. Gotlänningar och avstånd....  ICQ/ag

Ja vi har långa avstånd här på ön, och sen måste vi helst köra fram till dörren. Gå.... Naj du Default/lol Skäms lite faktiskt

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

843

Avstånden är längre här än i Sverige ICQ/ad gånga med 10 så hamnar ni rätt nära. 1gotlandsmil=10fastlandsmil. 4gotlandsmil=40fastlandsmil. Bor man 5 mil ifrån jobbet anses man lite galen som orkar pendla för att jobba Default/lol

844

Efter några år som utflyttad gute så har man vant sig vid avståndsskillnaden, när man är hemma på ön nuförtiden så är en sväng från Visby till sudret en förmiddagsutflykt ICQ/ab
Fast jämfört med Norrland (norr om Dalälven)  ICQ/ae  där man gladeligen åker typ 30 mil till närmaste granne för en kvällsfika så finns det en hel del att lära när det gäller avstånd Default/lol

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

845 Senaste redigerad av michaelth (2015-07-05 11:41:10)

Det är ju inte direkt autostrador på ön. så att färdas tar lite längre tid... men visst fan är dom trevliga milen på ön..  ICQ/ag (också utflyttad gotlänning sedan -83)

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

846

Ja, jag tycker ju det är kul att åka Folka jag!  ICQ/ag

Både till jobbet varje dag (har ingen annan bil på sommaren) och alla andra turer som blir! Några mil för att grilla ser jag som en klar fördel, det hamnar helt klart på nöjeskontot!  ICQ/ae

Och avsaknaden av autostrador gör det bara trevligt, man behöver ju inte ha så in i hoppsan bråttom! Man måste ge sig tid att njuta av livet....  ICQ/ad

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

847

Så vad säger vi? Med tanke på vädret kanske samling i hamnen vid 18:00 imorrn för ett snack om vart vi åker . Beror ju som sagt mycket på hur vädret ser ut imorrn .

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

848

Gotland är ju som gjort för att mysa runt i gammelbilen med  ICQ/ag
Finns väll inget tråkigare än spikraka, breda vägar

Jag tankar upp baggen och är på plats till 18 redo för såväl grillning vid världens ände eller bara en glass tvärs över gatan ICQ/ae

849

Kvällens samling i hamnen
http://i225.photobucket.com/albums/dd74/norrteljefolkvagnsklubb/diverse/A3D059F5-0734-47CD-9C0E-3AA8490A5480.jpg

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

850

Trevlig samling bilar! Den närmaste bussen parkerade jag bredvid idag på McD men vågade mig inte fram eftersom jag körde Yaris vid tillfället  Default/lol
Vart det grillning och hela köret eller? Min förhoppning är att vara ute på vägarna den här veckan, väntar vi en månad till innan nästa träff eller?  Default/hmm

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S