1

Hej igen, nu kommer min fråga igen lite uppdaterad för ja finner ingen lösning på detta

det s.k  ( Throttle ring ) huset som reglerar kylluft mängden fungerar inte på min, Har läst i en originalbok hur man ska göra men ja kommer ingen vart

Först satt själva fjädern helt fel så den hade ingen funktion, Nu sitter den som ja tror är rätt men nu är det tvärtom att den är alldeles för spänd
och öppnar absolut max så den tar i generator hjulet tillomed

Hur ska ja göra för att få den mer lagom spänd så man kan ha original 20mm mellanrum som det ska vara

http://i62.tinypic.com/jkyd15.jpg

http://i60.tinypic.com/2rfu3a1.jpg

Här är den som satt rätt

http://i61.tinypic.com/29fpaj8.jpg

2

Du kan justera läget på axeln, och justera höjden på dom 2 skruvar som håller fast "ringen". När motorn är kall skall dem ligga inne i fläkten, sen när setmostaten utvidgas under cylinder 1-2 så skall ringen gå fram emot torpedväggen.

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

3

Lexingmats skrev:

Du kan justera läget på axeln, och justera höjden på dom 2 skruvar som håller fast "ringen". När motorn är kall skall dem ligga inne i fläkten, sen när setmostaten utvidgas under cylinder 1-2 så skall ringen gå fram emot torpedväggen.

Tack för ditt snabba svar ICQ/ab Okej är det så man gör,  ja då ska ja prova det direkt så kanske det löser sig! ICQ/ab

4 Senaste redigerad av Erik-642 (2015-07-04 22:18:12)

Nu har ja provat med Axeln och skruvarna men det hjälpte inte, själva fjädern är alldeles för spänd så den slår i torpeden direkt så fort man hakar dit den  ICQ/ac

5

Kan ja ta bort det och köra utan ? ska ju bara köra sommartid ICQ/ab

6

Erik-642 skrev:

Kan ja ta bort det och köra utan ? ska ju bara köra sommartid ICQ/ab

Blir som å kjøre vattekyld bil och plocka ut termostaten...

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

7

Kjell Roar skrev:
Erik-642 skrev:

Kan ja ta bort det och köra utan ? ska ju bara köra sommartid ICQ/ab

Blir som å kjøre vattekyld bil och plocka ut termostaten...

Okej kan det vara dåligt för Motorn ?

8

Ja, slitaget på vilken motor som helst är som störst när den är kall.. avsaknad av termostat/reglering av kulluft gör att det tar längre tid att nå arbetstemp (om den ens gör det).

9

Okej men då får ja nog ta ur motorn för det går inte att fixa när den sitter i nu,  är något som måste ändras med fjädern :-)