Bra ide, Dalkarl!
Just Kampers! Mange.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Brolins Westy -72 Baja Bay
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bra ide, Dalkarl!
Just Kampers! Mange.
Tillbaka i verkligheten, slut på semester och lite längre bussutflykter.
Efter en kul helg på BRC kunde nu taktältet plockas ner och bussen åter hitta in i garaget. Där fick den för första gången stifta bekantskap med en i detta forum sällan skådad 60-tals split. Denna split kommer förmodligen stjäla en hel del tid och kärlek.
På BRC hittades iaf nya andningsorgan som är tilltänkta till uppgraderingen i maskinrummet. Återstår att se om jag lyckas få dessa att trivas ihop med den nya motorn.
najs du måste lacka splitten i samma färg som bussen 
Fränt med nya projekt. Blir du less på gasarna (eller fattig av de nya projektet) kan du sälja de till mig!
Hjälp mig att hitta bottenfärg i kulören chianti red, Jimmy.
Du har första thing, Micke!
Nu när tältsäsongen är över kunde man byta ut det gamla, rostiga sönderkapade takräcket mot det "nya" fin-åkar-räcket.
trevligt att ses på BRC om än bara några sekunder, men hoppas att startmotorn kommer till användning 
trevligt att ses på BRC om än bara några sekunder, men hoppas att startmotorn kommer till användning
Detsamma! Tack för leveransen! Startern är skall användas vid vinterns tilltänkta motorbyte.
Två år till...
Najs 
Inte för att jag tvekade för en sekund men Grattis!!!
Efter att i nästan ett år stått i skuggan av en totalrenovering av en 60-tals kultbåt, Fjordling 17 har äntligen bussen fått lite kärlek. Garagedammet är borttvättat, takräcket är bytt och taktältet monterat. Snart dags att rulla ut på semester.
tummen upp!
Du får ju posta några bilder på båten med dårrå...
Undras om man mötte denna sköna buss i Varberg i lördags? 
Undras om man mötte denna sköna buss i Varberg i lördags?
Efter säsongens första lite längre resa till Sundsvall stod valet av resmål mellan just Varberg och Gotland. Det blev det senare, alltså var det inte mig du observerade, kanske var det Daniels högtakare?
Efter 140 mil, några liter olja, en mindre kabelbrand, skrikande slitna bromsbelägg och kopiösa mängder bensin har vi nu mellanlandat hemma för att i morgon försöka orka rulla ner till BRC.
Här är några bilder från Gotlandsresan...

Fantastiska bilder ! 

Been there Done that:)

Härliga bilder från en fantastisk ö!
Härliga bilder, sjukt trevlig vagn du har...
/foppa
Ser sjukt mysigt ut 
Been there Done that:)
Härliga bilder från en fantastisk ö!
Håller med, helt underbar ö, blir med all säkerhet återbesök snart igen.
Du får ju posta några bilder på båten med dårrå...
Fjollan:
Det har varit dålig verksamhet i stallet den här vintern. Jag hade förhoppningar om att få hem den nya puffran till denna säsong men det verkar skita sig. Det får alltså bli ännu en sommar med en oljerevirpinkande trött 1700.
I takt med att bakåtvända barnstolar vänds framåt ökas behovet av trepunktsbälten. Efter resultatlösa försök att få tag i dessa sällsynta "brackets" som höjer bältet längst bak blev det till att tillverka ett eget. 10mm plattjärn värmdes, smiddes, bockades och svetsades, blev jäklans bra till slut.
Har det hänt nåt nytt här? 
Har det hänt nåt nytt här?
Inte mycket, bytte bromsbelägg för några veckor sen och passade samtidigt på att kapa bort armarna där genomslagsgummit sitter.
Till skillnad mot majoriteten här på BV har mina ÖVRE bärarmar smällt i genomslagsgummit när man studsar över farthinder. Numera är det en riktigt smooth ride.
Annars har det i väntan på nya motorn ställts ut på bilutställning, campats och åkts en del...
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Brolins Westy -72 Baja Bay
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.