1

Hur mycket har ni fått lägga ut för att få objekt att bli besiktningsbara?
Hur mycket ytterligare har ni fått lägga för att få ett vrak till finbuss?

Har sett flertalet splitvrak renoveras, men är det ens lönt att lägga tiden och pengarna på en bay?

2

Hur långt är ett snöre?
Hur bra är ursprungsskicket?
Hur duktig är du?
Vad är det för bay?

Det viktigaste är vad du känner.
Min vagn http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6449 kan man ju fundera på om jag är frisk överhuvudtaget.
Men denna vagn har gett nya vänner nya insikter och nya kunskaper.

Gör det bara!

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

Provar du inte, så har du misslyckats direkt.. Just do it. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

Man kan väll få räkna med om man ska byta in princip allt 30 cm upp från botten och beroende på vilken buss.. Själv räknar jag med runt 100k på mitt bygge

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

         Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

5

I detta fallet är det troligtvis motor, bromsar hela vägen runt, resten tror jag faktiskt funkar, bottenplattan verkar någorlunda hel, sen är allt kosmetiskt dåligt.

Förstår att det diffar i pris, men vill mest räkna på fingrarna ifall jag ens har möjlighet att genomföra det.

6

Sen om man inte måste ha den klar på en gång så får man ju lägga kostnaderna över tid.
Har man inte så mkt kosing under en viss tid så får man skjuta på premiären.

Så har jag fått göra på mina byggen i bland.

// Johan

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

7

För mig är skruvandet en avkoppling från arbetet så det får ta den tid det tar, jag ligger väl ca 6 månader efter min egen planerade tidplan men jag börjar se slutet på mitt 914 projekt och även om det är mycket smågrejer som ska fixas på upploppet så närmar sig ändå tidpunkten då jag kan ta ner bilen från pallbockarna för den här gången. ICQ/af

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com

8

Precis som alla ovanstående skrivit beror det ju helt på tid och kompetens ICQ/ag (kompetensen skaffar man sig med tiden här på bv;) )

Köpte min latebay 2011 för 15k, mekade lite hemma och hade turen att kunna komma åt gratis plåt och svets med alla verktyg som kan tänkas så la inte en krona innan besiktning. Sen med tiden har jag köpt på mig lite grejer på trader, här på boxerville och på blocket. Har väl sammanlagt troligtvis lagt 25k inklusive buss och nu har jag nog det mesta för att kunan renovera bussen till riktigt finbuss med nyrenoverad motor + extramotor. Att jag har klarat det till så låg budget är ju för att jag aldrig haft tidspress och enbart köpt när det kommit upp till bra pris.

Sen givetvis utöver de 25 kommer det tillkomma lack och spackel. but still.

Utöver pengafrågan får man alltid ut mer glädje av en buss än vad pengar någonsin kan ge ICQ/ag

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad