1 Senaste redigerad av Björn J. (2015-06-29 20:16:48)

http://img.photobucket.com/albums/v349/sparvagn/Mobile%20Uploads/2015-06/DSC_0349_zpsumngxg5n.jpg
Ägaren till denna bad mig att hitta en köpare.
Som synes i dåligt skick, av inredningen finns bara förarstol och ett mögligt baksäte, samt bord.
Motor och växellåda finns, finns kvar i registret, extrautrustad med extraljus med kattlucka baktill ICQ/ad .
Det är väl tveksamt om den går att renovera, men kan ju bli reservdelsbil.
Priset är "billigt", den står ganska nära Göteborg, på bevakat område.
Kontakta mig via PM så berättar jag hur du kommer i kontakt med ägaren.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

Hej. Kan ha intresse om den är i närheten av Göteborg, mvh Jocke 0702897018

3

Förfaringssättet är att man åker och kollar på bussen och lägger en lapp i den med sina kontaktuppgifter på, ägaren ville ha det på det viset, då ringer han upp dem eller de som är intresserade.
Sänd PM till mig så berättar jag mer.
Jag kollade upp bussen litet idag, och har även via facebook fått uppgifter från förra ägaren, och kan då berätta att denna buss är i sämre skick än vad jag först trodde... Då skrev jag väl att den var i "dåligt skick", den är alltså i sämre skick än så. Och priset är därefter! Den är att betrakta som reservdelsbil, donatorbil.

4

Var och kollade på den igår och kan instämma att den är i väldigt dåligt skick
Bussen står väldigt öppet precis bredvid havet i ett område där det rör sig relativt mycket folk och dessutom finns inga lås på dörrar/motorrum etc. Insidan är möglig och verkar fungerat som övernattning för någon mindre nogräknad, skjutdörren hänger knappt på, men det är nog inte hopplös.

Jag är kluven, jag har inte råd med en fin buss, men jag vet inte heller om jag har råd och kunskap att få denna fin. Tror inte det går att göra något annat än en råtta av bussen.

Det var lite krångligt att kolla på motorn, men jag tror inte den verkade komplett.

Just nu sitter man och hoppas på att få ett samtal samtidigt som jag inte vet vad fan jag skulle göra om jag fick köpa den.

5

Fantastiskt roligt..."lägga lapp i bilen".

Vad blir nästa försäljningsmodell ? röksignaler. Default/lol

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6

Hur har det gått här är bussen såld??

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

7

Har inte fått något samtal trots att jag lagt lapp i rutan så vet ej om någon tagit bort den eller om ägaren inte sett dom ännu

8

Inte heller jag har fått samtal... ICQ/ac

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

9

Katten kanske har ätit upp lapparna.  ICQ/ag  ICQ/ag

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10

Eller så har den som kom sist slängt alla andras lappar... ICQ/ad

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

11

Vi kör med standardfrasen då "hoppas den stannar i Sverige och patinan behålls"  Default/yikes

12

Jag har inte varit på plats den senaste veckan och har inte följt utvecklningen. Men fått ungefär samma rapport på Facebook och via mail som det ovan.
Det är ju klart att jag borde ha frågat efter ägarens namn och telefonnummer... Men det var ett väldigt kort möte.
-Vill du köpa, eller känner du någon annan som vill, lägg en lapp med namn och nummer i bussen. Slut citat.
Bussen står ju i en båthamn, och det kan ju hända att ägaren är ute med sin båt på semester, men jag tror att han är en kändis där, så fråga efter honom i butiken eller i klubbhuset, eller i vaktkuren.
Håll utkik efter en vithårig gentleman med skägg, han kör en  antracitgrå Toyota Yaris, eller liknande kanske en Ayego, jag är inte så bra på dessa småbilar. Nej han kör inte rendragen släde, så fick jag ta det roliga från den som hade tänkt att kommentara detta... ICQ/ad

Jag tar alltså inte på mig någon mer förmedlingsuppdrag än detta, och gör ingen vinst på eventuell affär, utan tycker det kan vara roligt om någon får glädje av bussen istället för att den blir till spik och armeringsjärn.

13 Senaste redigerad av Björn J. (2015-07-11 21:43:09)

Phileas Fogg skrev:

Fantastiskt roligt..."lägga lapp i bilen".

Vad blir nästa försäljningsmodell ? röksignaler. Default/lol

Nej, inte röksignaler, men det är faktiskt telepati!
Om du inte behärkar denna kommunikationsform så finns det en gratiskurs, ja en distansutbildning faktiskt. Du slår dig bara ner i favoritfotöljen eller soffan hemma så kommer hela kursmaterialet till dig på en bärande hjärnvåg. Detssvärre funker det inte om du står på en teapeutisk dos av depåneuroleptika samtidigt.
Behöver jag lägga till nån smily?

14

Det har varit några till som hört av sig och fått instruktioner om var bussen står och tillvägagångssättet. När nu ägaren dyker upp så får han ju avgöra vem han säljer till, eller om det blir budgiving, om nu inte den senaste "lappskrivaren" kastar bort tidigare lappar.
Men ni som är angelägna och iviga på ett köp får väl bevaka "objektet" noga..
Och jag kan väl då åter beklaga att jag inte istället skrev upp ägarens namn och telefonnummer... Eller köpte den själv och sedan sålde den vidare med 200% vinst vilket enligt vissa trådar här på Boxerville tycks vara ett mindre nogräknat sätt att göra afferer på... Nä inte ens om jag vore i ekonomisk kris hade jag gjort så.

15

Härligt att alla inte är likadana ICQ/ag
Väntar med spänning på upplösningen.

16

"Behöver jag lägga till nån smiley?"

Svaret är att man alltid kan lägga till en smiley, speciellt i en så här underhållande tråd.  ICQ/af

17

De e la änna bra om ingen tar illa vid sig då... ICQ/ab  ICQ/an  ICQ/ac  ICQ/ag  Default/yikes  ICQ/ad  Default/hmm  ICQ/ae  Default/lol  ICQ/am  ICQ/ad  ICQ/af
Om jag nån gång skulle missa en smily så finns det att hämta här....
Hoppas den mest ihärdige spekulanten får släpa hem bussen!

18

Jag ger mig, men kan för andras hjälp informera om att regnummret är JMW161... Så ägares namn går att hitta. Jag lyckas dock inte hitta nåt telefonnummer till han, därför ger jag mig nu

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

19

Andymalm skrev:

Jag ger mig, men kan för andras hjälp informera om att regnummret är JMW161... Så ägares namn går att hitta. Jag lyckas dock inte hitta nåt telefonnummer till han, därför ger jag mig nu

Vad det detta vi diskuterade i ett PM? Och där du angav att ägaren var litet yngre?
Jag vet vem en tidigare ägare är, vi har haft litet kontakt på fuckbook.

20

http://the-chaos-company.de/page/wcf/images/smilies/ocl5mlvy.gif
Spänningen ökar..

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

21

Sitter i valet och kvalet om det är värt att åka ut till hamnen en del i sommar under ledigheten och leta reda på ägaren. Samtidigt vet jag inte om skicket är för dåligt för att rädda och om det skulle kosta mer än vad det smakar i slutändan.

Vad anser folk att en sådan här buss är värd egentligen?

Inredningen är i stort sett helt förstörd, det är mycket rost skjutdörren verkar vara i stort sett slut och motorn verkar trött. Vad jag luskat mig fram till är att bussen stått där stilla i 10-15 år.

Å andra sidan kommer man någonsin få chansen att hitta en "billig" buss igen?

Om jag lyckas få tag på ägaren och får köpa den, men inser att det inte går att rädda bussen som sådan, går det ens då att få några pengar för de få delar som faktiskt är ok om man styckar den? Känns lite mer värt att våga att chansa om man vet att det i värsta fall går att få tillbaka mestadelen av pengarna om den helt enkelt är för röten för att renovera.

22

Värdet är nog olika för olika individer.
Precis som försälningssumman är olika för olika säljare.

Det tycks mig att köpesumman ökar om köparen är omåttligt entusiastisk.
I andra ändan av spektrat hittar vi smågriniga gubbar som jag själv.

Jag håller som bäst på med att byta skjutdörrströskel på min buss.
Och tröskeln på andra sidan är också bytt.
Och för att byta dem fick jag byta mellantrösklar, innertrösklar, utriggare och domkraftsfästen överallt, laga rambalken, tophattar, tvärbalkar, plåten runt bakaxeln, golvet, innerskärmar både bak och fram, skärmkanter bak och fram samt b-stolpe och c-stolpe. Misstänker att jag inte riktigt är klar än för att börja montera ihop.

Kort sagt - för mig har ett sånt objekt ett värde på nånstans runt noll kronor, avrundat uppåt.
Men då är jag som sagt i gubbkategorin.

Och så några smileys på det.  ICQ/ab  Default/yikes  Default/lol  ICQ/af  ICQ/am  ICQ/ag  ICQ/an

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

23

Frisse frasse, det finns delar på den bussen jag gärna köper om du köper den och sedan bestämmer dig för att den inte går att laga..  ICQ/ag

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

24

Haha slits lite mellan hopp och förtvivlan
Delvis känns det som idioti att ge sig på något i så dåligt skick, men samtidigt vet man ju aldrig om man aldrig testar.

25

Jag kollade status idag.
Alla lapparna med intresserades namn och telefonnummer är borta.
Det syns också att någon (ägaren?) plockat och ställt undan saker vid förarplatsen.
Så det kanske händer någonting...?
Har ni kanske blivit uppringda?