1

Har sprungit på en Ghia årsmodell okänd för tillfället, men fortfarande i registret dock inte särskilt mycket kvar av plattan, då den stått ute senaste 30 åren.
Men annars rätt "hyffsad"

Hur ligger priserna på dem idag? Vad kan man betala för den utan att gå back?

/A

2

Det beror väll på vilken årsmodell det är ? Får du den för 10000-20000:- ska du nog slå till, plattan (golvet) är nog det minsta bekymret. Ghian har ju hel kaross och det är väll där du ska kolla efter rost o gamla lagningar då det inte är helt lätt att svetsa där. En fin Ghia är värd betydligt mer.
Sedan beror det på hur pass komplett den är, tex finns stötfångare osv.

//Christer

3

Muuzied skrev:

Har sprungit på en Ghia årsmodell okänd för tillfället, men fortfarande i registret dock inte särskilt mycket kvar av plattan, då den stått ute senaste 30 åren.
Men annars rätt "hyffsad"

Hur ligger priserna på dem idag? Vad kan man betala för den utan att gå back?

/A

Om plattan är slut så har du nog resten av ghia rosten med tyvär. Jättemycket jobb och pengar att spendera.
Är den komplett så en 15-20? 
Eller vad tror ni andra?

4

jag har ju en cab till salu, som jag tycker är ett bra objekt jag begär 30......

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

5

Om en ghia stått ute i 30år, och plattan är upprostad så kan du nog räkna med att karossen behöver mycket kärlek. Och en ghia får nog anses som svår att renovera. Inte mycket kaross skarvar, dubbla plåtar och mycket runda former.

Räkna med 20 tusen i plåt, mm och minst lika mycket på lack.  Sen en slant till motor, bromsar osv.

Är du duktig på att svetsa och har mycket tid så kanske du inte går back?

Annars är det oftast bättre att köpa en färdig bil.

Jag skulle gissa på 10-15 tusen, baserat på din aningen vaga beskrivning ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"