1

Måste få kräkas lite.

http://switchamotor.blogspot.com/2015/0 … tskal.html

Tror att jag förlänger visumet och stannar kvar i USA. Här kan jag bygga vad jag vill.

2

Fyfan.. hur jävla svårt ska de vara?... de kan ju ge ett rakt svar

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

3

Det var ju inga jättetydliga frågor du ställde... Tänk på att de skall kunna ansvara för sina svar. Om du ställer tydligare frågor, får du ett tydligare svar.
Bara ett tips

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

4

MattsR skrev:

Det var ju inga jättetydliga frågor du ställde... Tänk på att de skall kunna ansvara för sina svar. Om du ställer tydligare frågor, får du ett tydligare svar.
Bara ett tips

Skulle nog säga det motsatta, huvudfrågan är extremt jättetydlig; går det att lagligt besiktiga en LB kod 22 med flera bältade säten.

5

Regelverket som ska följas är det Trafikverket som ansvarar för, de olika bilprovningsföretagen ska försöka tolka dessa och sedan utföra kontroller efter dessa så det är ju inte bilprovningens fel att regelverket är snårigt.

Jag tycker nog inte att de svar du fick är så märkliga, om man har lite koll på regelverket.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

jag rekommenderar att snacka med den bes-station du tänker besiktiga på, dom bruka ha en spec som regbesiktigar. ta de med han.
har fått igenom saker som kanske inte ska igenom igentligen med lite förnuft och tjat  ICQ/ae beror som sagt på bes gubbe.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

7

Min granne har precis byggt om en gammal turistbuss till husbuss. Till honom sa de att strunta i bältena vid besiktningen och montera det efter istället för att slippa allt strul som följer med det. Det är nog den enklaste vägen att gå.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

8

Kalle skrev:

Min granne har precis byggt om en gammal turistbuss till husbuss. Till honom sa de att strunta i bältena vid besiktningen och montera det efter istället för att slippa allt strul som följer med det. Det är nog den enklaste vägen att gå.

Ja men precis, det är det som TS nästan säger i sitt svar
Det finns åtminstone en besiktningstomte som är rättfram nog att säga som det är. ICQ/ab