Har sedan ett tag ställt in siktet på early bay buss för att locka med mig familjen på tur lite oftare. För att finansiera det behöver jag tyvärr sälja bubblan och ett gäng av de delar jag samlat på mig.
Bubblan är en -64 med sollucka (första årsmodellen som har det och den är tät).
Omklätt baksäte i svart vinyl, framstolar efter överenskommelse.. antingen std-stolar (en omklädd svart vinyl, en vit smutsig basketväv) eller nya fasta stolar i svart vinyl.
3" kortad framvagn, dubbla sänksatser, helt nya sänkspindlar, spindelbultar och länkleder med bussningar, nya lager, bromsbackar, hjulcylindrar
Bra att veta är att lacken är sämre än vad den ser ut att var på bild, samt att det sedan tidigare finns en liten krockskada i fronten (vill inte försöka mörka några brister).
Annars finns den mesta information och en massa bilder finns i min projekttråd, all information jag har kan fås över telefon eller vid besök.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=13047
Tanken är att den ska säljas med en 1500 och nybesiktigad.
Priset är beroende på om bilen säljs som den är eller besiktigad samt vad som ska ingå i köpet.
Sen är det främst motordelar då.
CB performance 044 topplock, i princip flong nya. De är portade och flödar 180cfm med insug vid 25" vattenpelare. 42/37,5mm rostfria, single groove ventiler, dubbla ventilfjädrar, chromoly retainers och knaster.
Weber IDA 48:or, äkta italienska generation II
Korta Deano Dynosoar insug till IDA
Rakskurna kamdrev AA performance, sålda
Dual taper stötstänger, nya okapade (behålls ett tag till, 1000:- om de ska säljas)
Sig Erson 1,4:1 vippor (beg) Sålda
Gene Berg Förgasarlänkage, 1600:- +ev frakt (har två intressenter just nu vad jag vet). 2 olika stag ingår samt ett set gasarmar.
1,5/8" merged avgassystem, ev kan dämparen med rostfritt slutrör ingå.
Cupstag från Waxxarn
6" remskiva CB performance med sandseal (dvs packbox som passar i originalblocket)
Scat dragfast växelspak 700:- +ev frakt (har ev en köpare på den)
Breddade bakskärmar i glasfiber, tillverkade av Jonas N 500:- för båda
framsäten, antingen 2 std stolar (en omklädd en vit smutsig basketväv) eller 2st FK automotive sportstolar.
Det finns säkerligen fler delar som inte är listade här.. Vad som kommer att säljas löst beror på vad köparen av bilen vill köpa till.
Block, cylindrar, vev, stakar, etc har jag tänkt att behålla till framtida bussmotor.
Det är fritt fram att ringa 0730286914 eller maila [email protected] svarar mellan 08-23.
Observera att jag inte kommer att kunna sälja bubblan på någon vecka då jag ska slutföra det jag påbörjat med byte av framvagn, montering av 1500:an samt besiktning först. Helst väntar jag med att sälja lösa delar tills bubblan åtminstone är klar för försäljning.
Sist av allt.. Jag kan ha skrivit något fel eller missat någonting.. Enklast är givetvis om man hör av sig om man är intresserad. Det är helt ok att ställa frågor i tråden. Allt finns i Kinna söder om Borås, avhämtning föredras men kan skicka mot fraktkostnad.
Mvh /// Peter