26

Var det han som jobbar som polis i Hudik? Jag kommer inte ihåg vad han heter. Han köpte en dubbelhytt från Sveg, men det var väldigt många år sedan.

27

Stämmer bra det Demian. Och ja, nu när du säger det. Så stämmer de nog att han köpte den för flera år sedan.
Men han hämtade den inte förän i år.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

28

Nää konstapelns dh är inte grön å inte en -65a om han inte köpt en till.  Den är duvblå och den har han nog haft i närmare 20 år.

29

Ja jag pratade med honom för 45min och frågade. Och det var en hel grön 65a DH han hade hämtat nu iallafall.
Har något svagt minne av att han förut nämnde en annan dh också, och det kan nog varit en duvblå isåfall.
Nu minns jag inte om det var den eller en buss han hade sålt förra året, var nog en buss. (för mycket i skallen, minnet sviker)

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

30

Spaan skrev:

Ja jag pratade med honom för 45min och frågade. Och det var en hel grön 65a DH han hade hämtat nu iallafall.
Har något svagt minne av att han förut nämnde en annan dh också, och det kan nog varit en duvblå isåfall.
Nu minns jag inte om det var den eller en buss han hade sålt förra året, var nog en buss. (för mycket i skallen, minnet sviker)

Jag träffade före detta konstapeln som hastigast igår, men diskuterade inga VW den gången. Han har berättat flera ggr om sina bilar men då mitt minne förmodligen är sämre än alla er andras så kommer jag inte ihåg.

Men hans son brukar ha koll här på forumet så han kan säkert reda ut detta om han råkar läsa tråden.  ICQ/ab

Typ 3 Variant -65

31

Urban T skrev:
Spaan skrev:

Jag träffade före detta konstapeln som hastigast igår, men diskuterade inga VW den gången. Han har berättat flera ggr om sina bilar men då mitt minne förmodligen är sämre än alla er andras så kommer jag inte ihåg.

Men hans son brukar ha koll här på forumet så han kan säkert reda ut detta om han råkar läsa tråden.  ICQ/ab

Seså sitt inte å häng på forat´på arbetstid,  ut å jobba med dej Default/lol

32

Den nu mer pensionerade konstapeln har rätt många bilar på sitt samvete  ICQ/ab
Jag brukar också stöta på honom ibland så nästa gång ska jag fråga hur det ligger till med hans bilar...

33

Detta blev en intressant tråd, men konstateras kan troligen, att:

1. "Radiobussen" var absolut inte en 53a.

2. Dubbelhytten förefaller inte vara en 54.

3. Bussen blev hämtad av en kille från Hudiktrakten, inte stockholm.

4. En dubbelhytt är hämtad i Sveg av en annan hudikbo, som inte heller verkar hämtat någon splitdubbelhytt i bobygden 2013.

5. VEM HÄMTADE EN BUSS PÅ BLOMS SKROT I SÖRÅKERSTRAKTEN 2013

6. Källkritik, källkritik, källkritik......
Jag själv är mycket skeptisk till saker jag hör, och funderar flera gånger försiktigt med tipsaren innan jag själv ställer mig frågan, kan detta verkligen vara sant.
De flesta gånger kommer jag fram till svaret "NEJ".

En gång motbevisades min tes att svaret är nog "NEJ".  När den herre från Hudik trakten som hämtade hem en BD LYX från Hälsingland, och detta var under det senaste året.
Detta borde inte kunna hända, men det händer!!!
Så, det finns undantag som bekräftar regeln, men oftast är saker som låter för bra för att vara sann, oftast det. ICQ/ab

Men, vw typ2 Beredskapsbussen, hade du någon koll på vem som hämtade bussen på Blom, för enligt skrotaren så bodde köparen i Bollnäs-trakten, och det kan ju inte vara såå många bussköpare som köper skrotbussar som bor kring Bollnäs. Därför kanske du vet vem det är.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

34

Har hört många som undrat om den där "Blombussen".
Konstigt att ingen vet.

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

35

Ett tips kan vara att läsa i tråden "Larssons surf & smide"

Mera känd som jb...

36

Lunden skrev:

Seså sitt inte å häng på forat´på arbetstid,  ut å jobba med dej Default/lol

Verkar vara fler än vi på företaget som gjort det idag  Default/lol

Typ 3 Variant -65

37

JBlom skrev:

Ja det är ett bra tips för den renoveringen är snudd på overklig  ICQ/ab
Men den oranga soltakaren bärgades från en bäck flera mil ifrån skroten och stod bara på parkeringen tills den vart såld o hämtad under 2013.
Den blå bussen finns som Demian sa en projekttråd på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=23840
Så där är den, men det svarar ju inte på frågan som var : VEM köpte den från skroten?
Själv tycker jag att det kvittar vem som köpt, för det räcker ju med att man vet att den är räddad av någon.
Jag ställde frågan mest för att trådskaparen som vill ha koll på bussarna i sin hemtrakt har till stor sanolikhet reda på vem det var som var på Bloms.  ICQ/ad

38

Ahh där ser man. ICQ/ab

Mera känd som jb...

39

Bergströms Musik buss ägs av en kompis som bor strax utanför Falkenberg. Köptes under hösten 2014 av en kille strax utanför Hudik

Medlem i Halmstad Luftkühlers

40

Patrik B. skrev:
JBlom skrev:

Ja det är ett bra tips för den renoveringen är snudd på overklig  ICQ/ab
Men den oranga soltakaren bärgades från en bäck flera mil ifrån skroten och stod bara på parkeringen tills den vart såld o hämtad under 2013.
Den blå bussen finns som Demian sa en projekttråd på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=23840
Så där är den, men det svarar ju inte på frågan som var : VEM köpte den från skroten?
Själv tycker jag att det kvittar vem som köpt, för det räcker ju med att man vet att den är räddad av någon.
Jag ställde frågan mest för att trådskaparen som vill ha koll på bussarna i sin hemtrakt har till stor sanolikhet reda på vem det var som var på Bloms.  ICQ/ad

Tjena! det var jag som hämtaden för jag ville ha soltaket på den! resten tyckte jag var för dålig för min smak så jag lyckades övertyga Alex att detta är bilen för dig men det är inget man renoverar på ett år! det var precis vad han gjorde!!!!(den oranga)

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´