1 Senaste redigerad av Abdullah (2015-06-18 18:21:10)

Behöver nån med mer koll än jag här...

Jag har på 1302 bytt till 74ans upphängning fram
spindlar armar okej krängningahämmare. Jag har dessutom monterat camberplattor för 74.
Med max på precis allt. Dvs max - camber på plattorna, max camber på armarna med hjälp av excentriska bulten där och även max på spindeln då jag har ett spår som golf 1 benen har fortfarande inte åstadkommit nån som helst märkbar camber. Man tycker att vid det laget ska ha en sån äckligt negativ camber med dom alla tillsammans?

Vad händer?

Min fråga är då, är infästningen för bärarmarna fram på 71-73 längre in mot ramhuvudet än vad 74- har?
Vad mer kan knasa?

Inte ska jag behöva förlänga bärarmen för att åstadkomma mer camber...ska ju räcka till viss mån med camberplattor.

2

TopLine har justerskruvar med extra stor justering för camber:

http://toplineparts.com/camber-kit-for- … 2511l.html

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

3

Det ser ut som att det är en hylsa med icke centrerat hål bara? Kan man fixa SJ tycker jag Default/tongue och på med vanliga bussningarna.
men det jag menar är att jag inte ska behöva flytta det när jag har camber plattor? Som små ungarna som stance:ar de fixar ju med camber plattor

4

slipa upp hålen på fjäderbenet så.du kan vinkla vid spindeln mer tills du blir nöjd. Har för mig det är rätt mycket +camber från början.

5

Mina Fjäder ben har reda ett spår i övre infästningen, så jag har vinklat den max!

6 Senaste redigerad av niklasg (2015-06-18 21:40:25)

Slipa upp hålen mer....

Tar spindeln i så det.inte går.vinkla mer så slipar.man ner spindeln lite oxå.

7

ännu mer? ICQ/ac

Kanske gör det på mina golf1 benen då, vet inte om jag vill göra det på helt nya Avo coilovers... Eller är det beprövat?

8

Slipa upp hålet i spindeln istället.  ICQ/ad

9

NUUU är felet konstaterat!
För dom som vill veta.

1302 har infästningen närmare ramhuvudet än 1303 74- som har infästningen längre ut och ger därmed mer negativ camber. Så det jag har åstadkommit är bara att återta 74ans camber typ så länge jag inte gör något åt bärarmarna eller infästningen.
Slipa upp hålet kommer bara ge lite ändring. Jag funderar däremot förlänga bärarma istället ICQ/ag