Det känns tryggt att det finns folk här på forumet som håller ett öga på en! 
Allt gott,
Jörgen
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Woodstock – 66 standard buss
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det känns tryggt att det finns folk här på forumet som håller ett öga på en! 
Allt gott,
Jörgen
Jag fick loss muttern på höger sida. Äntligen!
//Jörgen
Härligt ! Ja det är ett aber när muttern inte vill släppa... vet att jag fick ta i så byxorna sprack på min bubbla 

Hej Alla!
Äntligen dags för en uppdatering. Efter mycket förhandlande så är äntligen bussen på väg för att bli riktad, spacklad, kittad och grundad. Därefter följer lack. Målet är att åka splitbuss till sommaren!
Här följer bildbevis där min kompis Martin testar bromsarna och jag fäster vinschen till släpet.
Hoppas nu att allt går som det ska!
ps. Det har också lagts handpenning på ytterligare luftkylt projekt som ska påbörjas när bussen är klar. Ledtråd: det är inte VW... och det har fyra hjul...
//Jörgen
Härligt kul att det händer grejer

Ja, äntligen! Det har varit svårt att få någon att lacka bussen. Men man har lärt sig mycket i processen...
//J
Härligt att se bilderna!!! Själv har jag många år kvar innan det blir dags att kunna åka buss 
Hej Alla!
Stora härliga paket väntade när jag kom hem. Nu vill jag bara få hem bussen från lack!
Jörgen
Vad trevligt 
Vart beställde du dörrsidor ifrån?
Köpte av en firma i Florida som hjälpt mig med mycket.
Jörgen
Hej Alla!
Dags för en uppdatering! Nu är bussen äntligen på lack. Och fint blir det! Har bestämt mig för färger men håller lite på det ett tag till...
Jörgen
Hej Alla!
Nu ska jag snart få hämta bussen hos lackeraren. Tror jag har den hemma inom några veckor. Då är det dags att börja jobba på riktigt! Ska bli kul, det som jag är lite orolig över är två saker. Först att dra in nytt elsystem. Måste vara försiktig med nya lacken. Och sedan innertaket. Har ju inte hört att det ska vara lätt... Vi får se, en utmaning helt säkert.
Hämtade på morgonen lite pulverlackat till motorn. Nu ska den bli fin utanpå också!
Ha det gott,
Jörgen
Nu jäklar är det nära!! Ska hämta bussen från lack om två veckor.
//Jörgen
Fint 
Snyggt
Det ser ut att bli riktigt bra det där Jörgen 
Det är säkert 
Har fräschat upp puffran till bussen med lite nylackat mm.
//Jörgen
Hej Alla!
Har varit lite mer frekvent på Boxervilles Facebook med uppdateringar i buss-projektet.
Det rullar på bra. Inget är enkelt, något man tror ska ta fem minuter tar tre timmar ibland. Men det rör sig framåt. Svårast hittills var innertaket och inpassning av dörrar. Får se om jag kan tajta till innertaket lite. Inte nöjd riktigt...
Lite bilder:
Mer bilder...
ser ut att bli bra! jag fasar för mitt 23 fönsters innertak som ska dit nu!! blir lite funderande innan man hitta lösningar....
Om du sätter en cupe värmare i bussen så du värmer till taket, så kommer en hel del veck att försvunna..
Galon vinyl mjuknar och blir bättre /slätare av värme.. Eller vänta till sommaren
Bra jobbat!! 
ser ut att bli bra! jag fasar för mitt 23 fönsters innertak som ska dit nu!! blir lite funderande innan man hitta lösningar....
Ja, det blir lite lagom pyssel! En fördel skulle kunna vara att det blir mer uppdelat med alla fönster och därför fler ytor att gömma/sträcka material.
Lycka till!
//J
Om du sätter en cupe värmare i bussen så du värmer till taket, så kommer en hel del veck att försvunna..
Galon vinyl mjuknar och blir bättre /slätare av värme.. Eller vänta till sommaren![]()
Bra jobbat!!
Tack!
Dock verkar denna vinyl (TMI) vara okänslig för värme. Tog en provbit på 10 cm och grillade på ordentligt med värmepistolen. Inte förrän materialet började smälta och blev blankt hände något. Kanske ska man testa med ånga? Någon som vet?
//J
Ta en ny provbit, värm försiktigt på mitten och låt svalna igen, då borde du se om den drar ihop sig något, den krymper väl inte vid uppvärmningen utan när den svalnar igen? (tror jag) 
Ta en ny provbit, värm försiktigt på mitten och låt svalna igen, då borde du se om den drar ihop sig något, den krymper väl inte vid uppvärmningen utan när den svalnar igen? (tror jag)
Det var precis så jag gjorde. Hände ingenting...
//J
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Woodstock – 66 standard buss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.