Semestern börjar imorgon så nu ska här byggas så bilen blir lite mer körbar 
Och framför allt ännu lägre när den är parkerad, är ju alldeles för hög nu
Följer 
Ja lägg gärna upp bilder på din konstruktion.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Helt rätt 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Har plockat ur torsionsaxlarna och kapat bort mittendelen som håller axeln på plats.
Svetsade i en rörbit och satte tillbaka allt, tänkte att det skulle kunna funka trots att den nedre axeln var original...
Men axelrörelserna var ganska lika original och jag insåg att det skulle begränsa mina möjlighetar att lyfta hjulen åt olika håll så att säga...
Så jag tog ut nedre axeln, köpte en gängstång av kraftigare slag och satte dit istället.
Lägsta läget just nu.
Måste nog skaffa droppspindlar för att få ned den de sista 3 centimetrarna, så om nån har liggandes så säg till 
Även om det känns rätt ok när en tumstock inte ryms under, dessutom ska den ju sänkas mer bak så den kommer ju bli lite lägre fram av det också 
Det här blir högsta höjd med uppblåsta bälgar.
Ska jag få den högre måste jag modifiera styrstagen(eller vad de kallas, för de tar i framvagnen om jag höjer mer)
Här tänker jag mig placeringen av bälgen, lite längre ut förstås så det inte tar i någonstans.
På denna bild är bilen i lägsta läget med bälgen hoptryckt.
Tänk er en platta på nedre stötdämparfästet som bälgen vilar på och en platta som går ut från där övre stötdämparfästet är avkapat och ut på ovansidan av bälgen.
Så här blir det med luft i bälgen.
Kommentera gärna om ni har åsikter och tankar...
Kanske det inte funkar att göra som jag tänkt ?
Är ju trots allt bara spekulationer och gissningar 
Jag tror ju förstås att det ska gå men nån annan kanske har testat och VET ?!?
Troligtvis kommer den ju aldrig gå att bessa med dessa lösningar (syftar på den bakvända framvagnen i första hand, själva luftfjädringen borde väl gå med lite tur) men det bryr jag mig inte om just nu, när den ska bessas får det bli med en original framvagn.
nu vill jag bara få den körbar !
11 2015-06-26 05:17:54 Senaste redigerad av michaelth (2015-06-26 08:04:09)
mycket handlar om att pröva, sen får man ändra om det inte fungerar senare...
punkta dit saker och prova i praktiken...
En stötdämpare vill man ha då torrisionen verkade delvis som en dylik, luft bara stutsar.... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Har sett Airride på typ 1 tidigare men då har bälgen/bälgarna monterats i mitten av framvagnsstommen och reglerat fjäderstavarna, typ som på Sway-a-way fast med luft istället. Kruxet är väl att man får modda karossen då bälgen hamnar framför ramhuvudet...
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Tänkte först bygga bara fram med en bälg i mitten men när jag mätte så visade det sig att det inte fanns nog med plats i mitten så då bestämde jag mig för att gå all-in och beställde komplett paket med dubbla kompressorer, tank, ventiler, 4 bälgar och fjärrkontroll...
imorgon ska det svetsas plattor till bälgarna, svetsgasen tog slut så har varit och bytt gasflaskan idag.
Kostade kittet? Manuell eller elektronisk styrning?
Drygt 10 med frakt, tull och moms.
Elektronisk fjärrkontroll(med kabel) med 9 knappar och ingång så jag ska koppla in trådlös fjärr för att kunna sänka allt med en knapptryckning.
16 2015-06-27 05:21:00 Senaste redigerad av Mr 56 (2015-06-27 05:21:32)
Dubbelkolla castervinkeln när du vänder på framvagnen, du kan få intressanta köregenskaper när den blir fel.
Hade varit lättare att bygga köpa en Beam Extension.
240$ på thesamba

Har testat med en 10 tums extension men den förlängde för mycket, hade blivit tvungen att ta upp ett stort hål för styrsnäckan så den såldes...
Kanske blir en 8 tummare sen men nu blir det att testa med felvänt fö tillfället.
1: testet kopplat till garagekompressorn bara.
https://youtu.be/gJYWV6UZK3E
privat, vi kan inte se, sätt den som olistad
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Ok fixat
Taksänkta bilar är fränt. Den var rätt riktigt låg
.
När du fått luftdämparna på plats så kan du stajla på träffarna med att krama ur det sista ur kaviartuben
. Glöm dock inte att lägga dit en macka innan du sänker bara
.
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )
Haha kul ide' med kaviartuben, måste testas 
Lägg gärna upp klippet här. Det vill man inte missa
.
Kör hårt. Bubblan blir skitfrään 
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )
Monterade drop plate på ena sidan bak för att se hur det skulle bli.
Blev riktigt bra, sänkte precis lagom så den står på plattan nu innan jag monterat bälgarna.
Är precis att en tejprulle går in under sidan och då är ändå plattan lägre under 
Givetvis dök ju nya problem upp dock...
däcket tar emot i "innerskärmen" när bilen är som lägst.
Löses enklast med spacerplattor tänker jag ?
Behövs inte många mm och det är ju bara när jag släppt ut all luft,
i åkhöjd blir det inga problem.
