1

http://i45.photobucket.com/albums/f77/mhjelte81/Mobile%20Uploads/20150608_201706_zpsunte8ikt.jpg
Denna väntar jag spännt på att bli ägare till. Hoppas ägaren ser till att ordna papprena.. Nån som ser vilken modell?  ICQ/ab

2

Mazda 929
hade en sån för länge sen

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

3

Vi hade en äldre 929 kombi då jag växte upp. En med dubbla runda framlysen. Skulle jag hitta en sådan skulle jag nog behöva köpa. Men det är nog lugnt, för alla har ju rostat bort.

Vad är historien på din?  Med tanke på skicket, så känns det som 3000mil, en ägare och alltid garageförvaring  ICQ/ab

4

Precis, 929 Hardtop! OM ägaren nu håller sitt ord så blir den min. Det står 5.800 på mätaren, kanske blir jag tredje ägaren (?) Finns rost vid stötdämparnas infästning bak och lite i ett hjulhus fram. Sen lite smått i nån skärmkant. Den har stått ute i alla år mig veterligen, ca 11 år på en parkering nära min mor och far. Skithärlig bil tycker jag! Men jag skulle vilja hitta såna där backspeglar som sitter på framskärmarna, nån som vet var såna kan köpas?

5

Det lite småfränt med gamla ovanliga japsbilar ICQ/ab
Jag skrotade en 929 kombi med (runda lysen) som stod hemma i trädgården när jag köpte huset för 10år sen.
Redan då sa skrotgubben att det var 20 år sen någon lämnade in en sån på skroten Default/lol
Jag har även haft en tokfin 2d 626 Hardtop som första bil när jag tog körkort, kommer inte ihåg årsmodellen men det var sen 70 eller tidig 80-talare. Idag hade jag gärna haft den kvar men då gick den knappt att sälja för 3-4k fast den var bes o fullt fungerande.

I slutet på 90-talet sprang jag på en helfrän Mazda som jag tror var en rx4 som på bilden.
Den stod i en lada på en ödegård i Lindesberg, taket var lite knäckt med utöver så såg den ganska välbarad ut.
Idag är den säkert skrotad men det är trevligt att se att någon gammal japsare får levare vidare ICQ/ab

Post's attachments

image.jpg, 81.39 kb, 600 x 450
image.jpg 81.39 kb, 251 downloads since 2015-06-16