Har länge sett ett utökat behov av förvaring fram i kupén och hos bussarna verkar det väldigt ovanligt med dessa benknäckarhyllor. Men när jag surfar in på Paruzzis hemsida ser jag att de har två varianter av den klassiska bambuhyllan och en i plast. Nog för att jag aldrig handlat hos Paruzzi, men när tanken på en benknäckarhylla som den de har av plast satt sig, så gillar jag den mer och mer.
En bay är ju "plastig" jämfört med splitten och plastvarianten har både ett lägre pris och till synes smartare struktur med förvaringsfack, så den borde passa in rätt bra i inredningen, men hur är den i kvalitén? Jag menar plast finns i många olika former, är det en "bra plast", eller en plastig plast? Det står "(ABS)" på hemsidan, men hur håller den i längden?
Jag förstår att det kanske inte finns något erfarenhetsbaserat utlåtande, då jag aldrig sett denna modell live och den torde därför vara rätt ovanlig. Men vad säger ni, hur är kvaliten och vilken hade ni valt? Den klassiska bambuhyllan har alltid känts lite mal placé i en bay, men denna plastvariant, känns mer originallik, eller?
Plast:
Bambu:
Det som gör mig lite orolig för plastvarianten är; "Levereras utan monteringsdetaljer, två bultar med muttrar och brickor plus 4 extra skruvar är allt du behöver för att montera." Hur bra kan den tänkas sitta då? Känns som den borde sitta uppe med beslag för att få lite stadga, eller?