1 Senaste redigerad av Johe (2015-06-14 10:29:15)

Hej beställt mycket grejor av denna firma och det har varit snabb leverans.
Dock har kvaliten varit dålig och när något gått sönder och man vill ha garanti är det knäpp tyst.
Skickar man in fråga om beställning så går det fort.
Någon fler som haft denna erfarenhet vid att få garanti utbyte ?

2

Det kan finnas en helt logisk förklaring. Den som har hand om reklamationer kan vara bortrest, sjuk, semester eller så undersöker man med leverantören innan man svarar dej.

I denna telefonbesudlade verklighet vi lever i, så är det kanske lättare o mer renhårigt att ringa dom än att ge dom ett tvivelaktigt inlägg här, innan du vet bakgrunden?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Jag har två gånger fått grejor som inte riktigt hållt måttet, båda gångerna har jag ringt och allt har löst sig snabbt, smidigt och förmånligt för mig ICQ/ab

Jag är mycket nöjd med classicvw och deras service.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

Jag har fått jättebra service av up north. De har tagit hem grejer de inte tidigare haft. Jag är tvärnöjd

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

5

Även jag nöjd med firman ovan... klart att det kan bli knas pga en del leverantörer som gör måndags exemplar.. men alltid ett bra slutresultat .
som innan ring, så brukar det lösa sig!!!

Men jag måste säga att felen har varit mycket sällan, utan oftast är det bara helt rätt och bra!!! ICQ/ag det finns definitivt andra lev i Sverige, som har mer skit/felprocent.. ICQ/am

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

Ja kan ju prova ringa dom. Om ni tror det går bättre men frågade just om det fanns någon som haft garanti ärende hos dom.
Vilket igentligen var frågan. Har också varit nöjd med pris och snabbhet. Men så länge man får sälja så fungerar det mesta, det är vid problem som man får en riktig test av leverantören.

7

Jag fick en feltillverkad framvagn, men den bytte de ut på momangen. Har funkat bra med Classicvw.

Christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

8

Jag fick en frontplåt till splitbuss som det va helt fel mått på och den tog dom tillbaka utan några problem.

Nu senast hade jag ett par tändkablar som inte höll måttet och det va inte heller några problem!

Mycket nöjd med både personal och service!
Behöver jag delar så kommer jag beställa utav classicvw!

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

9 Senaste redigerad av Johe (2015-06-14 12:55:22)

Låter som det skall fixa sig hör av mig om resultatet ringer på måndag.

10

Jag har bara goda erfarenheter av denna firma. Visst man får det man betalar för och en del kinatillvekade grejer är inte så bra, men det har aldrig varit något problem med reklammation eller återköp.
Men både jag och Mauro på firman har nog tappat räkningen på hur många gånger en Bosch startmotor åkte i postsäckar och budbilar mellan Skellefteå och Göteborg, det var en klar transportskada, solenoiden var sönderslagen, kartongen bar spår av misshandel. Även den ersättande startmotorn lyckades posten förstöra. Men till slut fick jag en ny startmotor och fick behålla den första då frakten började att överskrida dess värde...
Inga diskussioner, vi skickar en ny så fort vi kan, var väl budskapet.

I övrigt brukar jag beställa varor på söndag och får den levererade på onsdagen, och som sagt aldrig några problem med servicen även om kvaliteten ibland kan vara sisådär, men det finns made in china grejer hos de flesta andra firmorna också.

Jag rekommenderar gärna VW-Classic Up-North, och som sagt alla dessa webbutiker som säljer bildelar har bra och mindre bra grejer, det gäller att se upp. Up-North har ju iallafall den goda smaken om att upplysa kunden om att delen är en ekonomidel, eller en äkta Bosch för att nu ge ett exempel när det gäller fördelare, startmoror eller kanske en generator.

Sedan gillar jag Dalhems också.

Mest tveksam blir jag till särskillt en reservdelsfirma som låter någon automatisk översättningstjänst översätta deras websida och utskick till "svenska", det känns inte bra, och därför har jag aldrig beställt något från den firman, deras priser är också litet högre än Classic Up-North.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

11

På senare tid (2 veckor) har jag nog också märkt av att det är svårare att få kontakt med någon som kan svara ang reklamationer/felleveranser i alla fall på mail. Men det löser sig alltid tillslut. 
Just nu kanske någon är sjuk, ledig eller så har de bara mycket att göra nu när alla ska fixa det sista på bilen.
Nöjd överlag ICQ/ab

12

Håll ut! Classicvw har inte samma servicekapacitet som de stora koncernerna men kvaliteten är desto bättre. Alla säsongsbetonade verksamheter har samma problem på gröna halvåret, då orderhögen pikar skall anställda ha semester. Detta i kombination att den bästa marknadsföringen för firmor som cvw är att synas på träffar och då är det svårt att svara telefon.

Har bara bra att säga om Mauri på classicvw!  ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

13

Kan bara stämma in i övriga inlägg. Jag har handlat mycket av firman och är mycket nöjd med service och bemötande. När jag sist pratade med Mauri sa han att han sista tiden jobbat alla dagar i veckan för att hinna med alla beställningar. Det kan kanske vara en förklaring att du inte fått svar. Det har aldrig varit några problem att reklamera något. Det är en firma som jag har väldigt stort förtroende för. ICQ/ad  En annan firma är Folkabiten som också har en fantastisk service och kunnande. ICQ/ad  Sedan finns det andra firmor som saknar service känsla och låter kunden betala returfrakten, fastän det bevisligen är de som lagt fel grejer i försändelsen. Sådan firma handlar man inte av igen. Ingen nämnd och ingen klämd, men från min horisont får man titta söder ut för att träffa på firman. ICQ/ac

14

Grymt nöjd med classic vw, får alltid den hjälp jag behöver.
//Fredrik

T3 Syncro 90a
Söker Westfalia inredning

15

VW up north köper jag det mesta ifrån ICQ/ab Grymt nöjd!

16

Vet att dom har och har haft väldigt mkt att göra , och inte hinner med alla meil. Har bara bra vibbar därifrån.  ICQ/ab

Längtar efter luftkylda turer här o där......aircondition ??...idioti när det går utan tak......
VW 1600 typ 3 1972 cab
presentationstråd :   http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 32#p116132
projekttråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 40#p116140

17 Senaste redigerad av PerT (2015-06-14 22:27:12)

Har handlat mycket från Up North, och tycker att det funkar otroligt bra. Håller med föregående om att det känns schysst att de skriver ut vilken kvalitet grejerna håller. Tycker också att det är schysst av Mauri att ta sig tid att prata. Han har förstått att skapar en trygghet hos köparen, och dessutom att han själv ibland kan lära sig nåt nytt. Och jag tyckte om att få höra att en viss typ av gummilister höll en viss kvalitet, vilka billiga alternativ som faktiskt var bra och vilka som var sämre - innan köpet.
Returer/ersättningar har funkat utan problem.
Har handlat åtskilligt därifrån, och kommer att fortsätta göra det.  ICQ/ab

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

18

Allt som behöver sägas i detta ämne är redan sagt, men jag kom genast att tänka på ett angränsande ämne:

Jag kan ibland önska en högre kvalitet på det man köper. Rätt ofta finns det ju ett "premiumalternativ" och rätt ofta är det alternativet helt okej. Men ibland saknas det alternativet helt och ibland blir man bara besviken på hur "billigt" det man köpt är. För även om vi väljer ett "premiumalternativ" så motsvarar det inte förväntningarna vi har, kanske delvis på grund av originaldelens höga kvalitet, kanske för att det bara finns ett alternativ. I slutändan måste vi ändå medge att delarna till våra vagnar är i vissa fall löjligt billiga, något som kanske åtminstone delvis kompenseras av att våra inköpslistor är betydligt längre än gemene Volvo-v70-ägare.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

19

Hade en typ2 hockeyklubba som de va lite vingel med. De är inte allt för bra att svara på mail, så vill man något är det bästa att ringa å då löste sig allt på engång.

20

Jag har alltid varit mkt nöjd med classicvw. Framför allt hur trevligt bemött man blir, oavsett om man (som jag var när jag började handla där) är helt novis på Vw och kanske ställer dumma frågor. Skillnaden mot en annan Vw firma jag hade handlat från i begynnelsen var så stor att jag från det datumet enbart har beställt delar från Classicvw (i Sverige). Man känner att det är ett genuint och brinnande intresse som ligger bakom och servicenivån är toppklass!

Vad det gäller kvaliteten på delar, så gäller det oavsett vilken firma man handlar av att en del eftermarknadsdelar är rätt usla. Ibland får man nästan räkna med att justera, anpassa och leva med kortare livslängd eller att delen åker direkt i papperskorgen. Pratar man med Mauri på classicvw så brukar han dock säga vad kunder gett för input på delarna och vad han själv har för erfarenheter om det finns några.