Jag är helt öppen för att de båda ska ha var sitt namn, det är just bara det att "dubbel" och "enkel" har så olika klang. När det i själva verket är fullflaksmodellen som är dubbelt så bra som kompromissen, dvs man får mer plats åt skrot man inte visste man behövde (bli av med) och slipper massa patrask som stör ens folkabuss-zen. I den tyska motsvarigheten har vi samma problematik med användandet av ordet "doppel".
Däremot är jag emot anglofieringar av vårt språk,, istället för "crew cab" kanske man kunde benämna det "besättningskabin" (BK)?
Skulle då motsatsen vara "enkelkabin"(EK)? Lite tråkigt, hmm singelkabin (SK)? Är det bättre?
("Singel" är av någon mystisk anledning en statusmarkör, men för mig innebär det bara att man får byta sida ofta
)
Jag är nog fortfarande inne på att fokus borde ligga på själva flaket och inte hytten, det är väl därför man kör pickup?
Sen får man ju inte glömma humoraspekten i det hela, jag kanske bara missat en smiley eller två i era inlägg?
Men sen kan vi ju alltid gå in i duschen och jämföra längden på våra... "flak"... 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't