1

Funderar på att backdejta från skivor till widefive på bil med kulbultframvagn.
Någon som sitter på de delar jag behöver för detta? Det är väl såvitt jag förstår delar från 66- som behövs.

Helst kompletta bromsar med renoverbara trummor, sköldar, backar, rubbet, men även enstaka delar kan vara av intresse.
Söker även droppspindlar för detta om någon har liggandes.

Även komplett kulbultframvagn från typ 1 1966 (med 5x205 trummor) kan vara intressant.

Skall till Bugrun/Mantorp, så om någon har delar och kan ta med detta dit så vore det smutt.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2

Heb jag kan nog ha ska till bug run på söndag

3

Banco skrev:

Heb jag kan nog ha ska till bug run på söndag

Låter bra!
Kolla upp och återkom vettja  ICQ/ag

4

Kikar i eftermiddag

5

Tyvärr var Bancos bromsar 57-65 (ledbultframvagn).
Söker fortfarande.

6

Jag har trummor till en 66:a som jag kan ta med till Bug Run imorgon.
Jag har även sköldar och backar men om det är till 66 eller tidigare vet jag inte. Hur ser man det?
/Anders

1303S 1974
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

7 Senaste redigerad av Peter S (2015-06-07 22:22:49)

millstream skrev:

Jag har trummor till en 66:a som jag kan ta med till Bug Run imorgon.
Jag har även sköldar och backar men om det är till 66 eller tidigare vet jag inte. Hur ser man det?
/Anders

Hmm, tiden jobbade lite emot oss där. Såg inte detta förrän nu :-(
Då sket sig en smidig leverans. Jag kan undersöka vad som utmärker en 66:a sköld. Någon annan som vet?
Bromsbackarna är bredare än 57-65 så klossen som håller justerskruvarna borde sitta längre från skölden än på de tidigare. Det kanske finns enklare sätt att identifiera dem på. Jag får forska lite.

Har du bilder för att underlätta identifiering skicka dem till mig på peter.m.servais [at] gmail.com

8

Det ser ut att lösa sig. En VW-kamrat skall snart skrota en 66:a som får donera delarna ICQ/ag

9

Annars finns det här

70:a Cab, Gazzer, Variant