Blir bra detta.. vad blir det för färg då ?

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Crewcab -64
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blir bra detta.. vad blir det för färg då ?

Hämtat lite lösa delar från syra-bad och lämnat in för lackering...
Existerar sånt i Sverige?
Existerar sånt i Sverige?
Uppenbarligen... 
Har haft otur med min lackerare så nu är äntligen chassit målat av mig själv så får vi hoppas att det finns mer tid i lackverkstaden så den är klar till Boxerville Chill & Grill!
Vad säger panelen om övrig underredsbehandling, räcker det med grund och toppfärg eller ska man ösa på med underredsmassa med(känns synd nu när den är så fin under... 
ska du bara åka sommartid så behöver du ingen massa. sett att många kladdar på det och aldrig förstått varför.
ser grymt fint ut chassiet! 
Denna som nizekustoms körde på sin barndoor, kanske skulle vara något? Visst är svensk sommar ganska harmlös, men har man ett friskt underrede så tycker jag man ska vara rädd om det. Stensläpp från däcken och fukt kommer alltid att förekomma, så hjulhusen tycker jag man i alla fall ska behandla om bilen är tänkt att köras och inte vara en ren utställningsprodukt.
Det blir ju inte många knop i garaget just nu då man ju är nybliven pappa men idag så hände det.
I dag lades det body i bakre hjulhusen och sedan är jag riktigt nöjd över att jag hittade ett vax som är helt transparent. Jag vill ju helst att det nylackade chassiet skall synas men att det skall finnas någon typ av rostskydd på chassiet. Så nu är det sprutat också och det blev riktigt bra tycker jag. Ytan blir så klart lite mattare men lite får man ju offra
![]()
Ursäkta reklamen i tråden men det kan ju vara ett bra tips för andra som vill ha något liknande.
Åks det grusväg, vilket kan vara mysigt ibland, så är ofta dessa saltade sommartid för att minska dammbildningen.
Så som sagts ovan, minst i hjulhusen i alla fall.
Kom perfekt hem från jobbet idag!

Påbörjad montering
Trevligt med en blank bil som omväxling , trenden kanske vänder
Vad är det för röd kulör ?
Najs kulör... bra jobbat ! 

Trevligt med en blank bil som omväxling , trenden kanske vänder
![]()
Vad är det för röd kulör ?
L456 Ruby red
Snyggt jobbat !!!
Efter två veckors intensivt skruvande är bilen officielt svensk och godkänd av staten.
Resultatet blev detta... Lämmar och us spec. bumpers väntar färg bara...
Tjusigt! 
Fan va fin ! 
sweet
Vilken läckerbit.. 
Riktigt fint ! Bra jobbat ! 

Riktigt grym DH, bra jobbat...
/foppa
Grymt snygg 
Oj, grattis till grymt vacker bil!!
Helt sjukt bra jobbat!!!
Det blev ju bra med fälgarna 
Riktigt snygg 
Ser ju kalas ut, även om den har nåt galet med hjulupphängningen... 
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Crewcab -64
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.