Söker efter en körbar Syncrobuss ingen rosthög.
Dubbla diffspärrar önskvärt men inget krav.
Campinginredd men inget krav.
Krav är att den ska vara i fint skick, och jag betalar strax över 100000 för rätt objekt.
//Fredrik
Söker Westfalia inredning
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » T3 Syncro köpes
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Söker efter en körbar Syncrobuss ingen rosthög.
Dubbla diffspärrar önskvärt men inget krav.
Campinginredd men inget krav.
Krav är att den ska vara i fint skick, och jag betalar strax över 100000 för rätt objekt.
//Fredrik
Jag kommer att få in en helt rostfri transporter buss 14" syncro med dubbla diffspärrar och servo ca 4100mil om det är intressant så kan du ringa mig på
0705102508
Hasse
Bilen finns hemma på tisdag om du vill ha bilder eller titta på den
Skicka några bilder på den inne o på utsidan mail [email protected]
//Fredrik
Söker fortfarande efter rätt buss.
Maila om ni har något [email protected]
//Fredrik
Bilen finns hemma på tisdag om du vill ha bilder eller titta på den
Hej! Jag kan gärna kika på ett par bilder om du vill skicka?
[email protected]
Då jag förmodligen kommer hitta någon buss så småningom så har jag några frågor.
Passar dessa fälgar rakt av eller måste jag ha distanser Audi A6 7x16 ET45

Sen så inser jag att det kan vara svårt att hitta en campinginredd sådan så jag söker efter en mer eller mindre komplett Westfalia inredning, det är bara att höra av sig om ni har något eller vet om nått till salu.

//Fredrik
Du måste svarva upp centrum hålet på Audi fälgarna för att de ska passa.
Vet inte exakt om de kommer behöva spacers, men det lär finnas en guide på the samba. Skulle de nu behöva det, så tycker jag du köper dig 20mm adaptrar, med rätt centrum mot naven och rätt centrum mot fälgen, så slipper du fräsa ur centrum på fälgen, dessutom slipper du pressa i nya pinnbultar då de brukar vara för korta på de flesta alu fälgarna som inte är till t3
Varken spacers eller nya pinnbultar behövs med dessa fälgar, men större centrum annars passar det inte.
Varken spacers eller nya pinnbultar behövs med dessa fälgar, men större centrum annars passar det inte.
Jo, visst behöver man spacers fram?
Det här är 16x7 ET45 med 10 mm spacing på en 2WD.

Om inte annat ser bussen rätt dum ut med så mycket fälg inåt och inget utåt.
Hej
Det var lite spridda skurar
kan vi komma överens om något.
Det blir att köpa och prova sig fram när det blir dags.
Tackar
Svenne kom ju med en bild, så det är det enda som är rätt, så varken prova sig fram eller nåt annat. Bättre info går väl inte att få 
Jag använder sådana fälgar och jag har ingen spacer monterad, iofs 16" buss...
Om det ser dumt ut eller inte får du själv avgöra...
Det är väl lite skillnad på 16" men dumt ser det inte ut
Det blir att testa när det blir aktuellt, men det blir nog en distans.
//Fredrik
What wheels fit-tråden och dess efterföljare Part Two ligger alltid överst i thesamba-forumet.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=203519
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=298574
@Pukan, klarar du dig utan något gnuggande på full fjädring och/eller max styrutslag?
16x7 ET45 på 2WD-framvagnen går inte utan att det tar emot på insidan. Stålfälgsbultarna är för korta och måste bytas ut men det är en hyfsat enkel operation när väl bromstrumman bak är avplockad. Bultarna för original alu funkar ibland men inte på alla fälgar. Mina Passatfälgar exempelvis kräver längre och då ska vi inte prata om de förstärkta fälgarna som jag har på sommaren.. Det är bara frågan om småändringar oavsett så fälgarna kommer att passa.
Dessutom kan man svarva ner centrumkoppen till framnavet istället för att borra upp fälgen (vilket är bökigare och riskerar att göra balansering skitstrulig).

Det blir lite så här med högt ET. 

Jag nöjde mig med spacers, varken borra upp eller nåt
rätt centrum efter beställning och det ser hållare ut med däcksidor som hamnar precis utanför och slitageytan fortfarande under skärmen
dessutom får man pinnbultar på köpet=fett skönt
Jag nöjde mig med spacers, varken borra upp eller nåt
rätt centrum efter beställning och det ser hållare ut med däcksidor som hamnar precis utanför och slitageytan fortfarande under skärmen
![]()
dessutom får man pinnbultar på köpet=fett skönt
Var köpte du dina grejer?
//Fredrik
What wheels fit-tråden och dess efterföljare Part Two ligger alltid överst i thesamba-forumet.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=203519
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=298574@Pukan, klarar du dig utan något gnuggande på full fjädring och/eller max styrutslag?
16x7 ET45 på 2WD-framvagnen går inte utan att det tar emot på insidan. Stålfälgsbultarna är för korta och måste bytas ut men det är en hyfsat enkel operation när väl bromstrumman bak är avplockad. Bultarna för original alu funkar ibland men inte på alla fälgar. Mina Passatfälgar exempelvis kräver längre och då ska vi inte prata om de förstärkta fälgarna som jag har på sommaren.. Det är bara frågan om småändringar oavsett så fälgarna kommer att passa.
Dessutom kan man svarva ner centrumkoppen till framnavet istället för att borra upp fälgen (vilket är bökigare och riskerar att göra balansering skitstrulig).
Idag påbörjade jag städning av garaget och flyttade då alla däck inkl mina uppsvarvade audi fälgar.
Fanns inga spacerplattor limmade på fälgen (vilket jag ev kunde missat då jag bytte i vintras)
Så de fungerar iaf på 16" utan spacers och jag har inte upplevt något konstigt vid full fjädring eller rattutslag. 
Men det skiljer sig som sagt mellan syncro och 2wd...
Tänk nu på innan ni fortsätter diskussionen att på 16" chassiet sitter hjulen ca 2-2,5 cm längre ut än på 14" chassiet.
Tänk nu på innan ni fortsätter diskussionen att på 16" chassiet sitter hjulen ca 2-2,5 cm längre ut än på 14" chassiet.
Totalt va?
17 mm totalt på en 14" Syncro jämfört med en 2WD.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » T3 Syncro köpes
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.