Här kan ni posta roliga och tänkvärda stickers och streamers..börjar väl med några stycken.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Stickers & streamers..
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här kan ni posta roliga och tänkvärda stickers och streamers..börjar väl med några stycken.. 

Pick one 

Kan fixa om nån ä sugen på nån klibba...
Ska nog göra nån jesus is my airbag.. den var ball 

Den här är kul:
http://www.ebay.com/itm/Federal-UFO-Inv … 136wt_1145
Svart i lagom size hade suttit fint på primad cleared van.....
Nån som kan fixa en p-shop
Gjorde om med annat typsnitt samt ändrade till area 51

Vet inte om det blev bättre eller sämre.... men finns nu i EPS så det är bara att skära ut 

Finns mycket coola klistermärken att sätta på bussen, skulle definitivt vara en spekulant på några olika modeller om du bestämmer dig för att trycka upp.
Jag är ju lite svag för den här...
Eller den här...
Men det finns ju andra varianter också...
Nu är dom visserligen med magnet men det funkar ju alldeles utmärkt med ett klistermärke i lagom storlek istället...
/foppa
Har sådana klar i datorn.. fast då står det slow moving vehicle Men kan ändras lätt..
dock så trycker jag inte dekaler utan skär ut... och just denna dekal är det ju 4 färger
så de tar tid att göra = lite dyrare än enfärgs-utskärning.

Kul med alla stickers och att man kan beställa men vad gäller för klistermärken med tanke på upphovsrätt och varumärkesintrång?
Lagen om upphovsrätt (1960:729)
1 § Den som har skapat ett litterärt eller konstnärligt verk har upphovsrätt till verket oavsett om det är
1. skönlitterär eller beskrivande framställning i skrift eller tal,
2. datorprogram,
3. musikaliskt eller sceniskt verk,
4. filmverk,
5. fotografiskt verk eller något annat alster av bildkonst,
6. alster av byggnadskonst eller brukskonst, eller
7. verk som har kommit till uttryck på något annat sätt.
https://lagen.nu/1960:729
![]()
Klart det kan vara olagligt... men hur många klistermärkesbutiker sitter
och lusar igenom Google och "snor" någon annans bild/text och använder ?
En text som te.x "Jesus is my airbag" kan man lätt få använda...
bara man kanske gör sin egen bild på Jesus och har ett annat typsnitt.....
När det gäller slow moving vehicle dekalerna så är det många som säljer dessa och jag tror
knappast att de har köpt rättigheterna för denna layout.
Federal ufo investigator.. absolut det kan vara varumärkesintrång.. men dock gjorde jag om den.
Men jag är ingen vetare inom ämnet så jag ska inte uttala mig.
mvh/Andy

Jag köper gärna en Jesus dekal om du ska göra såna 
Klart det kan vara olagligt...
Federal ufo investigator.. absolut det kan vara varumärkesintrång.. men dock gjorde jag om den.
Men jag är ingen vetare inom ämnet så jag ska inte uttala mig.mvh/Andy
Snälla fixa bilden vill se hur det blev!
Mer ufo
Ferdinand is alive, he sat between me and Elvis on the ufo
Har en designmod som lyder: Whiskas om Farmor får beställa själv...........
easos skrev:Klart det kan vara olagligt...
Men jag är ingen vetare inom ämnet så jag ska inte uttala mig.mvh/Andy
![]()
Snälla fixa bilden vill se hur det blev!Mer ufo
Ferdinand is alive, he sat between me and Elvis on the ufoHar en designmod som lyder: Whiskas om Farmor får beställa själv...........
Finns längre upp i flödet

Jag köper gärna en Jesus dekal om du ska göra såna
Jag med den är allsmäktig ju 
Går det att få befintliga dekaler som man scannat in utskurna? Jag behöver endast utskurna i svart, som ska klistras mot guldfärgad bakgrund så de blir två färger. Dekalerna är lite slitna, så fungerar det att "reparera" dem i Paint innan? Ingen avancerad historia. Det ska stå "ÖSA SKOGSMASKINER" i deras typsnitt.
Herbie63 skrev:Några såna här skulle jag vara intresserad av easos men bara No,i'm not going to paint it.
Kan fixas !
Kanon ska ta mått så får du ett PM sen!
Går det att få befintliga dekaler som man scannat in utskurna? Jag behöver endast utskurna i svart, som ska klistras mot guldfärgad bakgrund så de blir två färger. Dekalerna är lite slitna, så fungerar det att "reparera" dem i Paint innan? Ingen avancerad historia. Det ska stå "ÖSA SKOGSMASKINER" i deras typsnitt.
Nu kanske denna tråden blev traschad och det var ju inte meningen !
Så vi kanske bör sluta skriva här å ta via PM om nån är intresserad av dekaler....
Så får tråden fortsätta som den är tänkt att vara...
hej hopp !

Gillar den på kofångaren, bild från earlybay.com

Denna fann jag på en bay-buss i somras, nån som känner igen den?
Jag har en sån på min buss. Har för mig det var "Sunkmarkus" som tryckte upp dem för x antal år sen. Har för mig vi hade lite olika tolkningar av texten, men rostiga domkraftsfästen är ju inte helt ovanligt.
Har ett annat kul initiativ ditklistrat också, har ingen bild på det nu. Men som ett plagiat på "spola kröken" så har jag en klibba med en baybuss och texten "Vi Vw-bussägare spolar kröken". Även den gjord av en vän i typ2-klubben. Jag förstod den inte först, "vaddå jag är inte nykterist?", varpå han svarar "näe det är ju det som är det roliga". Jag får nog erkänna att jag var lite sen på den. 
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Stickers & streamers..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.