1

Jahopp då börjar det dra ihop sig till årets bugrun på mantorp. Så vilka ser man där iår?

Vi åker ett gäng från askersund på torsdagen runt 15:30 tiden. Samling vid shell om någon vill samåka

http://bugrun.com/

2

Jag ligger i förhandling med frugan, men kommer förmodligen ner på lördag.

VW 1500 LIM 113 1970 Original - Brutus

3

Kommer !  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

4

Jag kommer dit på fredag kväll om grejerna håller...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

5

Fick äntligen bubblan att gå igårkväll, ska ta en test sväng idag och fixa lite så jag förhoppningsvis kan smyga ner dom 16-17 mil jag har dit imorgon

När jag ser en leende joggare så ska jag överväga saken

6

Känns väldigt svalt för intresset för Bugrun när man kolla här å på andra forum, Det skrivs inte så mycket under inlägg som har med bugrun att göra. Är det lika mycket ös nu som då när det kar Caming i kurvan

7

Mulle70 skrev:

Känns väldigt svalt för intresset för Bugrun när man kolla här å på andra forum, Det skrivs inte så mycket under inlägg som har med bugrun att göra. Är det lika mycket ös nu som då när det kar Caming i kurvan

En del verkar ha mer eller mindre oklara skäl att bojkotta evenemanget, men som relativt nyfrälst VW-åkare så tar jag naturligtvis varje tillfället i akt att träffa likasinnade och jag hade riktigt trevligt förra året trots skitvädret! Imorgon bitti (avgas-) smäller det, för då är jag på väg :-)

8

Jag var där igår och skulle gå in som publik då min bil inte är klar.
Dom ville ha 400:- i inträde  Default/yikes (gäller för bägge dagarna)
Men jag och tjejen ville bara vara där EN dag ! men det gick inte
lösa det kostar 400:- iallafall. Slutade med att vi åkte hem och
kommer nog aldrig mer sätta min fot på bugrun .....

Förstår folk som bojkottar den här träffen.

9

peter schmidt skrev:

Jag var där igår och skulle gå in som publik då min bil inte är klar.
Dom ville ha 400:- i inträde  Default/yikes (gäller för bägge dagarna)
Men jag och tjejen ville bara vara där EN dag ! men det gick inte
lösa det kostar 400:- iallafall. Slutade med att vi åkte hem och
kommer nog aldrig mer sätta min fot på bugrun .....

Förstår folk som bojkottar den här träffen.

Så jävla dumt. Förstår de inte att de tar död på BR? Iofs gör det inte mig något, har inte varit där på många år och saknar det inte heller. Det finns alternativa träffar som är mycket bättre.

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

10

Man (jag ) kan tycka om det bara finns en dag kvar. att man då borde få betala en halv 2 dagars biljet ...  dvs 200kr.. frågar mig vad finns det att njuta av den sista dagen som berättigar till 400kr??? känns som prisbilden borde ses över...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11

Det är som du tycker, sista dagen kostar besöket 200:- men det suger iallafall..

"ENTRÉPRISER BUG RUN 2015
Torsdag öppnar vi klockan 18 och då kostar biljetten torsdag-söndag 600 kr (60 €). Inga endagsbiljetter.
Fredag kostar helgbiljetten fredag-söndag 500 kr (50 €). Inga endagsbiljetter.
Lördag kostar helgbiljett som gäller lördag-söndag: 400 kr (40 €). Inga endagsbiljetter.
Endagsbiljett för söndag: 200 kr (20 €)
Barn tom. 15år gratis."

"Allt det här ingår i entréavgiften:

Körning på racingbanan med egen bil under tre dagar (självklart endast VW),
Körning på dragstrippen under två dagar utan extra kostnad om du har licens, annars kostar en engångslicens 150 kr för hela helgen,
Testa bilen på rullande landsväg (lördag och söndag, anmäl dig för en plats),
Camping inne på Mantorp Park alla dagar,
Läktarplats fredag, lördag och söndag,
Stort party med musik från scenen lördag kväll,
Jätteutställningen söndag!
Ingen extra kostnad för att ta in din VW på området."
http://bugrun.com/bugrun/priserna/

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

12 Senaste redigerad av Tommy^_ (2015-06-07 16:13:53)

Jag va på väg ner med bubblan men vände på e4an efter jag fick höra i telefon att det kostade 400kr för att åka in på lördagen och titta runt lite i några timmar och kanske köpa något på marknaden.
Och idag (söndag) kändes det onödigt att åka ner. Jag gissar automatiskt på att många är bakis eller packar för att åka hemmåt och att marknaden inte har något bra kvar.
Så ska man åka på bugrun så verkar det som det är hela helgen som gäller eller inget alls.

Frågan är om bugrun classic i tierp också skippar endagsbiljetter?

13

Åkte förbi idag på väg till Vadstena för 80-årsfirande..såg helt öde ut på besöksparkeringen... ICQ/ac

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

14

Jag anlände igår och åkte hem ganska tidigt idag. Det var ganska få försäljare jämfört med förra året vilket jag tyckte var väldigt trist då mindre konkurrens betyder högre priser :-(
Nu ska jag börja lobba för BRC hemma istället..

15

Sluta klaga! Vi var där i dag & hade en kanondag!

Frugan köpte en bubbla i går kväll som gick som en dröm, trevligt sällskap i bilen & goda hamburgare på vägen!
Och kikade på buss på hemvägen....
Nu så här i efterhand när jag tänker efter veta baljan om vi inte gick in en sväng på bugrun oxå...  ICQ/ad

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

16

Edström skrev:

Sluta klaga! Vi var där i dag & hade en kanondag!

Frugan köpte en bubbla i går kväll som gick som en dröm, trevligt sällskap i bilen & goda hamburgare på vägen!
Och kikade på buss på hemvägen....
Nu så här i efterhand när jag tänker efter veta baljan om vi inte gick in en sväng på bugrun oxå...  ICQ/ad

Visst måste det ha varit jag som gjorde det till en kanondag  Default/lol  Default/lol

Återigen, tack så hemskt mycket. Du är en klippa Edström!  ICQ/ag

17

BugRun 2015:
Blåsigt !
Trevligt umgänge med folk !
FRÄSCHA TOALETTER ! ICQ/ag

" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "

18

Om ni skulle se nån / har sett nån med alldeles för mycket kontanter på sig så kan ni ju hojta till för blev nämligen av med 20k där nere efter att ha sålt bubblan..

19

Ja uppenbarligen har dom ialf tagit åt sig av kritiken ang äckliga bajamajor. All cred till arrangörerna för det ICQ/ab

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

20

Alpenretter skrev:

BugRun 2015:
Blåsigt !
Trevligt umgänge med folk !
FRÄSCHA TOALETTER ! ICQ/ag

instämmer...
Tack för detta år ICQ/ag

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

21

bandy skrev:

Om ni skulle se nån / har sett nån med alldeles för mycket kontanter på sig så kan ni ju hojta till för blev nämligen av med 20k där nere efter att ha sålt bubblan..

Tappade du dom eller blev dom stulna??

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

22

Det är en tanke som har slagit mig. Hur var det om man delade upp Bug-Run så att luftkylt kunde campa i den "gamla" kurvan och vattenkylt kunde vara bredvid E4. Då kunde de luftkylda få en träff i träffen, så att säga. Det finns inte så många tillfällen att se dragracing med luftkylt innehåll i detta landet, tyvärr. Mantorp är en fantastisk arena och det är synd om bug-run går i graven. Det är väldigt lätt att sitta och klaga på allt som inte är bra, gäller mig med, utan att göra något åt det. Tänk om alla som gillar luftkyld vw bestämde sig att invadera Bug-run och återta det till det som det en gång var. Då kan de som köpt en gammal Golf el. dyl. för några tusen supa skallen av sig bredvid E4 och vi som verkligen gillar allt vad vw är hålla till i kurvan och utbyta ideer och tankar med varandra. Fan-Fest i Borås är i min mening den bästa träffen jag har varit på, med trevligt folk som verkligen brinner för luftkylda bilar. Tänk tanken om alla som är på Fan-Fest åkte ett par veckor senare till Bug-run och intog kurvan. Det vore NICE ICQ/ad . Ett "Fan-Fest 2" kan man kanske kalla det. Sedan är jag själv barnsligt förtjust i luftkylda Dragracers, vilket har gjort att jag införskaffade en själv. Tänk att både kunna se dragracing och ha en trevlig fest. Tänk nu om bara Herr GRAPE Default/yikes  kunde förstå att det måste göras något innan det är försent. Till sist. Det är vi som kommer som gör träffen, annars kan nog Herr GRAPE ha träffen i sitt egna vardagsrum till slut. ICQ/ac 
Bara några tankar jag har. ICQ/ab

23

Hellberg skrev:
bandy skrev:

Dom blev stulna ur ett handskfack i en polares bil

24

mr.notchback skrev:

*TEXT*

Det finns, Bug Run Classic heter det och är en suverän träff för oss som gillar Dragracing med luftkylda Folkor.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

25

bandy skrev:
Hellberg skrev:
bandy skrev:

Dom blev stulna ur ett handskfack i en polares bil

Usch och fy! lider verkligen med dig, helt sjukt... förstår mig verkligen inte på folk som inte kan skilja på mitt och ditt.

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.