Så då har vi kört Folke genom besiktningen - har fått 6 anmärkningar/påpekanden genom åren - ingen detta året - så klart!
/MGJan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Besiktigad Typ11 1960!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Så då har vi kört Folke genom besiktningen - har fått 6 anmärkningar/påpekanden genom åren - ingen detta året - så klart!
/MGJan
Grattis 
Vilken trevlig liten herre Folke verkar vara. Bara att gratulera!
Grattis
, vad heter färgen på den?pearl white?
Verkligen fin!
Grattis
, vad heter färgen på den?pearl white?
Har för mig att den heter "jade grön" - jag tycker den är "beige". Kan kolla upp färgkoden imorgon när det är lite ljusare.
/MGJan
Vilken trevlig liten herre Folke verkar vara. Bara att gratulera!
Tack! De orden hade min morbror som köpte Folke ny den 15/12 1959 uppskattat! Han hade den inregistrerad hela året men körde bara på sommaren och endast i undantagsfall när det regnade. Bilen har även i min ägo varit inregistrerad hela tiden - det blir 56 år i år - men jag kör betydligt mindre med den än vad min morbror gjorde... Genom åren har bilen fått 6 påpekanden (OBS alla resulterade inte i ombesiktning - endast några - de andra var endast påpekanden) varav jag har stått för 2 - "dålig bromsverkan" och "otillräckligt mönsterdjup" på ett hjul.
Underredet har hållits rostfritt - så också resten av bilen - genom behandling med konsistenfett o motorolja. Denna blandning penslades under bilen av min morbror varje år och det har gjort susen. Glömde att ta bilder under bilen på besiktningen - får göra det när jag skall trycka fett i smörjnipplarna.
/MGJan
NU har jag tagit Folke på en sväng och kom då ihåg att jag skulle titta efter färgkoden! Alsheimers light tyvärr...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Besiktigad Typ11 1960!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.