Jag trodde att jag skulle ha kvar min Bubbla. Första bilen och allt. I en sån bil sätter sig många känslor. Men det skulle bli ändring på det...
En dag när jag var förbi Mats, "Lexingen", pratade vi om olika modeller. Han sa: - "Grannen har en Karmann Ghia har jag för mig. Det är ingen vanlig Ghia, det är någon speciell modell".
Klart man blev nyfiken!
Tänkte till och från på Ghian veckorna efter. Skulle han som bor där kunna ha en Ghia? Har aldrig sett den, och jag bor ju knappt en kilometer bort. Det lät lite märkligt..
Till en dag, när jag som vanligt åkte med Bubblan till kompisarna några byar bort. Hade dagarna innan lagt märke till att grannen till Mats av en slump hade haft en bil på sin uppfart med en presenning över. Den hade kommit dit relativt nyligen, för just där hade det aldrig stått någon bil förut. Just den här dagen hade presenningen glidit upp lite fram, så ena framlyktan syntes och även en lite mindre lykta bredvid den, dimljuset. Självklart såg jag också den karaktäristiska pressningen i plåten runt om.
Vid det här laget visste jag hur en Ghia såg ut. Man hade suttit många nätter och googlat på luftkylt ända sen jag köpte 65:an. Men det var som mats sa, det var ingen "vanlig" Ghia. Kände igen modellen efter alla googlingar man gjort hemma och nu visste jag var det var för bil. En Typ 34:a var det!
Hur skulle jag gå till väga nu? Vad är oddsen att man hittar en T34:a i grannbyn? Började fundera på hur jag skulle gå till väga... 
✔ [o"☮"o] Lyxbuss -72'
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"