1

Vart ska man köpa repplåt till min -54, vill ju ha rätt trösklar och så...

2

Woff, woff, woffe... ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

eller Gerson på klassic fabrication om du ska ha hela trösklar.. Woffe har "bara" bottenplåtarna än.

4

Ja precis woffe ska ju ha fin plåt men hade inte så jätte mkt...
Varit inne och kikat på gerson, . såg fina ut, det är bra passform på dom?

5

Virtanen har en del plåt också. Lite allt möjligt, fått bra betyg på sakerna också.

http://restorationpanels.com/Type1-Oval … beetle.php

6

Ja jag har redan köpt lite Virtanen plåt, blir lite Woffe plåt i sommar då det är dags att börja med karossen i höst.
Förutom en virtanen plåt för plattan så har jag "fuskat" med den och använt nyare plåt som moddats lite  ICQ/ae

7

Berätta nu Göran? Hur har du moddat modernare? Jag har ju två modernare golvhalvor över hehe

8

R.grönberg skrev:

Berätta nu Göran? Hur har du moddat modernare? Jag har ju två modernare golvhalvor över hehe

Har använt bättre begagnad plåt och lappat och skarvat, stolsskenorna var räddningsbara och behövde bara lite svets, fäste för pedalställ gick också att rädda så skarvade jag i från en nyare runt om och försökte få till pressningarna något, finns lite bilder i min projekttråd om den bajsbruna  ICQ/af

9

ja där såg man ju rätt bra vad som skiljde, ska se om jag inte skickar min platta med på blästring kanske, blir ju roligare och jobba med och man ser ju allt som börja bli dåligt med.

Men efter kikat på Virtanens hemsida så tror jag allting dom har till karossen typ kommer beställas därifrån, Passformen är bra på deras grejer?
trösklar får man väl ta grönplåt för få ihop bra