Självklart blir det Bugrun för min del. Blir för 7 gången i år. Det var på Bugrun för 7 år sedan som man fick sitt brinnande intresse för luftkylda vw. Körde dit med en polares Lupo och en månad senare hade jag köpt min bubbla
Visst saknar man kurvan & toaletterna är under all kritik men folket & bilarna gör att man återkommer. Sedan tycker jag det är riktigt nice att köra dom där 35 milen dit när man är några st.
Det är jue galet mycket folk som tutar på en & skickar upp tummen när man kör E4:an upp. 
Så ni som ska dit kom gärna & snacka lite! Vi finnes på partycampingen & jag hör hemma i Domusbussen 
Undrar vem som behöver en körklar motor levererad i år... 
28 2015-06-01 09:44:26 Senaste redigerad av Demian (2015-06-01 09:52:43)
Grape får ju extremt mycket skit. Rätt oförtjänt egentligen, liksom Meanbugs Henriksson fick alldeles för mycket.
Men det blir väl lätt så när den största träffen går ner sig eller när det största forumet går ner sig. Det blir många som blir frustrerade och det rinner över och då riktas ilskan åt ett håll.
Jag tror att problemet med Bugrun är bristen på komunikation från Bugrunners. Det finns kanske bra förklaringar, men är man så stor som Bugrun är, så måste man ut och möta kritiken. Dels för att motverka rykten och dels för att slippa upplevas som extrem arrogant. Ska man arrangera nått, där publiken är en del av arragemanget, så är det extra viktigt.
Det räcker ju med ett medelande på hemsidan.
Som exemplet med att ta bort kurvan. Jag vet inte om det var ett officiellt uttalande, men det sades att det var en bonde som hade marken bredvid som hade klagat. Sedan var kurvan öppen för camping veckan efter på en annan träff.
Eller som att restaurangerna på BRC var stängda pga konkursen. Samtidigt var dom öppna på ett annat arrangemang nån vecka tidigare.
Eller att inte bemöta kritiken från säljare på Mantorp. Det enda som händer är ju att säljarna tröttnar och struntar i att åka dit. Det gagnar ingen.
Hur bra man än tycker om Bugrun och Bugrunners, så kan väl ingen tycka det är rätt att man lägger locket på om allt. Att man inte har tid att svara duger inte som ursäkt.
Jag kan köpa man struntar i att svara några "gnällspikar" men i fallet med tex restaurangerna förra året, där nog större delen av besökarna störde sig på det, så är det bäst att bemöta.
Jag kommer att åka upp för 9:e året på rad.
För mig är Bugrun mer än bara en träff, det är startskottet för säsongen och det är kul att träffa folket... FOLKET!!!
Festa? njae, nån öl blir det, men jag ska ju köra bil!
Är där för bilarnas skull, kolla på racing och själva resan är ju ett äventyr bara den!
I år blir det Skåne-gbg-mantorp fördelat på 2 dagar (studentkörning fredag fm i gbg)
Har de senaste 8 åren "bott" vid startplattan (eller gräsområdet intill) och det har blivit en träff i träffen med buggybekanta.
Lär åka dit nästa och nästa och nästa år också 
Senaste 3 åren har det för mig blivit tradition att ta en öl eller 2 med ett gäng turbotokiga finnar som kör med "more boost" (ungefär all engelska de kan...) De brukar säga att det inte är ett komplett bugrun utan detta 
Nä, det är folket, inte festandet som är min grej... kryper in i tältet före midnatt och sover...
På den tiden kurvan fanns var det alltid lika kul att gå och titta på slagfältet runt 0700 på morgonen 
BRC har jag varit på en gång, trevlig träff... men 72 mil enkel resa är i saftigaste laget när man dessutom ska upp på Måndag och jobba.
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
Jag ska dit
och 6st andra med bilar härifrån vad jag vet! Är schysst med långträff, de andra träffarna är ju typ bara en dag... BR är iallafall tors-sön så det lockar en hel del! Tänker dock inte bo på partycampingen i år 
Jag åker också, har aldrig varit där tidigare, så det blir väl en erfarenhet. Kompisar som kommer tidigare tingar lugn plats, hoppas jag iallafall.
lutar åt bug run i år beroende på vädret. dock bara två pers i en bil men
Var campar folk nuförtiden om kurvan inte är ett alternativ? BR måste ju annekterat ny mark för att kompensera tycker jag.
Sen är det just nog nonchalansen från arrangörernas sida som är stötestenen. Och jag vill minnas att reaktionen som föranledde MeanBugsforumets nedstängning, var allmänt uppfattad som överdriven. Även om jag själv knappt minns eller var involverad i vad som hände.
Det knorrades ju över flera småsaker redan för dussinet år sedan, men det låter på publiken som det blivit etter värre, eller så lyssnar jag på fel folk?
34 2015-06-02 00:29:51 Senaste redigerad av 1300typ11971 (2015-06-02 00:31:33)
åker dit iår för andra gången. var kanon förra året. bor också vid startplattan bakom strippen. och party kampen går man ju bort å festar på.
har persoligen absolut inget emot golfar å passater. stance scenen är ju grym. har även själv varit inne i rat-look svängen så ha uinte mycket att klaga på.
jämför man med typ power big meet i västerås är fylle slaget rena söndagsskolan
Var campar folk nuförtiden om kurvan inte är ett alternativ? BR måste ju annekterat ny mark för att kompensera tycker jag.
Sen är det just nog nonchalansen från arrangörernas sida som är stötestenen. Och jag vill minnas att reaktionen som föranledde MeanBugsforumets nedstängning, var allmänt uppfattad som överdriven. Även om jag själv knappt minns eller var involverad i vad som hände.
Det knorrades ju över flera småsaker redan för dussinet år sedan, men det låter på publiken som det blivit etter värre, eller så lyssnar jag på fel folk?
Du pratar nog med fel folk 
Partycampen är flyttad till mellan strippen och E4... nackdelen som jag ser det hela är att det är fan så mycket mer oväsen på "lugna" och en 7-helsikes trafik över startplattan.
Jag vet inte varför kurvan är "borta" men misstänker att det finns mer än en anledning. Om ett par år är det få som kommer minnas den och fortfarande är BR för mig redan inbokat nästa, och nästnästa och nästnästnästa år 
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
Vi är ett gäng som åker dit som vanligt (fast olika tider pga jobb mm) 
Ärligt talat så åker jag dit för folkets skull, en skön start på säsongen med skitsnack och grillning ! 
Vad beträffar bilar så krävs det något exeptionellt för att "fånga mitt öga", gäller alla träffar/mässor jag åker på.
Orginalbilar är fint, , men jag tittar efter "det innovativa & speciella", inte blankaste lack.
Själv tar jag med mig en 5-hjulig VW till BR i år... 
Har också tidigare åkt mycket för folket men som det utvecklats de senaste åren så kan man lika gärna träffas på nån annan gräsplätt... nu dök Sundsvall lägligt upp som ett alternativ 
Bug run blir bara bättre med åren, ju mer folk man lär känna ju roligare blir det...
Jag brukar prata direkt med den ansvariga när jag har klagomål och funderingar. Det har funkat med CSP, Classic VW, Dalhems, Folkabiten, BBT och även med Bug run. (ingen av dom brukar svara på forum...) vi ses i helgen 
Bug run blir bara bättre med åren, ju mer folk man lär känna ju roligare blir det...
Jag brukar prata direkt med den ansvariga när jag har klagomål och funderingar. Det har funkat med CSP, Classic VW, Dalhems, Folkabiten, BBT och även med Bug run. (ingen av dom brukar svara på forum...) vi ses i helgen
Tobias... Var brukar ni campera? Kanske dyker det upp en vilsen barndoor på lördag. Jag hade tänkt åka till Sundsvall jag med men tiden räcker inte till för en sådan lång resa så kanske blir det BugRun. Det blir ett sistaminutenbeslut...
Vi brukar stå där Gipsy king bestämmer... slå mig en signal 0708-- 148285. Vill du ha mat o öl?
när det gäller just arrangören av BR så svarar dom inte på mail heller. det har jag provat i många år. aldrig nånsin fått ett svar. då är man inte direkt seriös i min värld!
Vi brukar stå där Gipsy king bestämmer... slå mig en signal 0708-- 148285. Vill du ha mat o öl?
Gipsy king

än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Är det någon som åker ner till bugrun från uppsala som kan ta med en motor plus en låda
jag bjuder på inträde då
/Nicklas
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Tobias J skrev:Vi brukar stå där Gipsy king bestämmer... slå mig en signal 0708-- 148285. Vill du ha mat o öl?
Gipsy king
![]()
Vem vad är Gipsy King ?? 
Han med gipsyn som gärna påpekar att man måste ha golvvärme i bussen...
Det brukar de göra,
"Gipsyarna" (ofientligt på svenska?) jag funderar på golvvärme i källaren, Kanske vore något? Kanske dra iväg en källarrenoveringstråd? 
Blir förmodligen BR i år igen så som många andra år! om vädret e oki... kuvan är saknad, men man försöker göra det bästa av situationen
Tycker dock inte att Partycampingens svineri är värre än när kuvan fanns! folk var fett fulla & på den tiden var det typ tävlingar om vilka som
gjorde fetast eld!.. det var ett under att inga tält brann upp , för att inte tala om toaletterna där
h2o folket har numera tagit över BR vilket innebär, en yngre generation som lever som dom lär! vi andra får helt enkelt anpassa oss, men även
om BR ledningen gjort det blivit sämre på många sätt, brukar ändå träffen vara helt okey! Men det är otroligt tråkigt att ingen därifrån lyssnar på kritiken.
BR är inte heligt på något sätt, fanns det en träff närmare mälardalen hade jag åkt på närsomhelst...
[ VW Typ1-64 2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]
Blir förmodligen BR i år igen så som många andra år! om vädret e oki... kuvan är saknad, men man försöker göra det bästa av situationen
Tycker dock inte att Partycampingens svineri är värre än när kuvan fanns! folk var fett fulla & på den tiden var det typ tävlingar om vilka som
gjorde fetast eld!.. det var ett under att inga tält brann upp , för att inte tala om toaletterna där![]()
h2o folket har numera tagit över BR vilket innebär, en yngre generation som lever som dom lär! vi andra får helt enkelt anpassa oss, men även
om BR ledningen gjort det blivit sämre på många sätt, brukar ändå träffen vara helt okey! Men det är otroligt tråkigt att ingen därifrån lyssnar på kritiken.
BR är inte heligt på något sätt, fanns det en träff närmare mälardalen hade jag åkt på närsomhelst...
Åk med oss upp till Sundsvall!
så jäkla långt är det ju inte! Skiljer typ 10 mil?
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Inte mer än 6 mils skillnad från enköping.Åk norrut
Inte mer än 6 mils skillnad från enköping.Åk norrut
Du ser, 6 mil är ju inget 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa