Nu känns det superbra med verkstadsbygget. All form av gipsbeklädnad är färdigt, och med det menar jag monterat, spacklat, målat, alles
Nu är allt målat i exakt samma kulör, Nordsjö vit 020 med lagom blank finish. Känns så galet bra 
Under helgen har jag knackat bort all gammal puts från väggarna. "Jag" betyder just bara jag, för att mina hjälpredor inte har kunnat vara med på länge. Far halkade och fick ont i ryggen när det fortfarande var is ute. Så han har inte varit med på länge, mer än som driftledare (jag kan bilar, inte byggnader) och logistikansvarig. Med det menas att han som pensionär fixar grejer till bygget hos företag som har öppet när jag jobbar. Superbra! 
Min syster har också varit en nyckelperson i hela bygget. Många helger har hon åkt hit från Norrköping och Stockholm för att jobba ihop lite slantar. Under våren har det inte blivit någon hjälp alls från henne, då hon jobbat med sitt examensarbete som civilingenjör. Därav går det sakta men säkert framåt med bara en byggarbetare.
Nästa steg är att byta trasiga tegelstenar, reparera/tillverka nya fönster och putsa upp det hela igen. Då väggen måste frigöras från det gamla golvet innan den kan fixas, har jag börjat bryta upp betong och tegel. Turligt nog består halva golvet av tegelstenar som bara är att peta in ett koben under, så släpper de helt utan våld. Resten är bara betong av medioker kvalitet som man lätt hugger loss med en slägga. Bara att knacka upp i bitar och bära ut
Planering är väl kanske inte min starka grej, men jag kommer absolut jobba stenhårt för att golvet ska kunna gjutas under min semester i augusti. Alla helger och åtminstone tre-fyra vardagskvällar ägnas åt bygget. Vill man ha något jättegärna är det bara att ligga i och arbeta. För i vinter ska det banne mig byggas bilar igen
Huruvida jag dyker upp i Sundsvall eller inte återstår att se. Det var faktiskt oväntat roligt att bryta betonggolv. Roligare än att fixa det som behöver göras på splitten innan långtur
Och de obligatoriska återblicksbilderna som jag postat tidigare... klart värda att posta igen för de som inte sett.