1

Någon som vet var man enklast får tag på  munstycken i första hand huvudmunstycken till mina Solex 32 pdsit?
min känns gå lite snålt på lite högre varv.  Har nya tänddelar tändning och ventiler är inställda som det ska så jag
tänkte prova detta och se om det blir någon förändring. Tackar på förhand.

2

http://dalhems.se/sv/s?q=Munstycke
  Här finns det många rätt eller fel vet jag inte ICQ/ad

3

Tror inte det finns till pdsit, jag svarvade upp mina halsringar och brotschade upp munstyckena.
Körde med bb-lambda efter och kollade så den fick rätt blandning.

4

Ring csp. De har fler delar  än det som syns i webshoppen.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Tack för alla tips.  Motorn är en 1600 med moderat portade toppar(org.ventiler) 1-1.25 vippor 290-294 graders kam och ormbo
mindre remskiva och lättat svänghjul går fint upp till c:a 3.500 rpm där kommer strypeffekten men återkommer vid 3.900-4200
för att sen tappa igen. Har jag för små förgasare?? Kan tillägga att jag tog professionell hjälp med ventiler och tändning samt att förgasarna
är helt igenom genomgågna och renblåsta. Någon??

6

Du har en ganska vass kam/vipp kombination som skulle göra sig bättre med minst 40*35,5-toppar och minst 2xIDF 40 eller liknande. Som jämförelse så brukar man få ca 120 hk med 40/35,5-toppar och en 284° kam och originalvippor.
IDF är betydligt enklare att bestycka samt hitta munstycken till.

Gissar att dina stift är väldigt vita oxå.

Att blåsa förgasare brukar vara ganska meningslöst utan att ha använt något bra att lösa upp avlagringar med.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Ok tack Swerker och ni andra låter mycket troligt tror jag lyfter ur kammen och byter till något mildare